    From: "Maciu" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro-policja-sprzedajacy
    Date: Tue, 17 Aug 2004 08:56:37 +0200

    Witam.
    Mam o to takowy problem. Sprzedalem poprzez konto znajomego, na serwisie
    aukcyjnym allegro, urzadzenie elektronicze - przetwornice xenonowe do auta.
    W opisie aukcji zostalo zaznaczone ze jest to sprzet uzywany, bez zarowek, i
    nie mam mozliwosci sprawdzenia a potencjalny kupujacy kupuje na wlasna
    odpowiedzialnosc. Aukcja zostala wystawiona bez ceny minimalnej i od
    symbolicznej zlotowki. Po skonczeniu aukcji odezwal sie do mnie kupujacy.
    rozmawialismy poprzez gg, i tam takze uswiadomilem go ze sprzetu nie moge
    sprawdzic i nie znam jego stanu. Kupujacy zapytal tylko czy wczesniej
    dzialal. Dzialal ale to bylo pare miesiecy wczesniej, a potem sprzet juz nie
    byl uzywany. Kupujacy nadal wyrazil chec zakupu. Wyslal pieniadze na moje
    konto a ja wyslalme sprzet. 2 tygodnie po tym jak go wyslalem odezwal sie do
    mnie i stwierdzil ze sprzet nie dziala i zada zwrotu pieniedzy bo go
    oszukalem. niestety nie zgodziem sie. Zaproponowal zebym oddal polowe
    wartosci. Takze sie nie zgodzilem. Skad mam pewnosc ze to nie on uszkodzil
    sprzet? przeciez bylo wyraznie napisane ze nie znam jego stanu. Teraz
    straaszy mnie policja, wyslal meila do allegro a ci zablokowali moje konto i
    poradzili mu zeby zglosil sprawe na prokuraturze w zwiazku z oszustwem.
    Wyglada na to ze to ja jestem winny, ale ja jakos nie moge przyjac tego do
    wiadomosci. Kto ma qrcze racje bo zaczynam watpic. Myslalem ze racja stoi po
    mojej stronie, przeciez zrobilem dokladny opis przedmiotu, rozmawialismy
    pozniej na gg, takze wiedzial co kupuje. Nawet jezeli sprzet byl uszkodzony
    a ja o tym nie wiedzialem to kupujacy bral go na wlasna odpowiedzialnosc,
    czy opis aukcji nie zobowiazuje? kto tu jest ofiara? prosze szanownych
    grupowiczow o ustosunkowanie sie do w/w sytuacji.
    Z powazaniem czytelnik
    pozdrawiam