    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Alkohol na budowie - co grozi kierownikowi
    Date: Mon, 3 Dec 2007 21:18:16 +0100

    Dziś developer, u którego kupuję mieszkanie, zorganizował tzw. "dni otwarte",
    tzn. pozwolił oficjalnie wejść na teren budowy by można było obejrzeć swoje
    mieszkanie jeszcze przed odbiorem. W trakcie pobytu na placu budowy, jak i w
    srodku budynku natknąłem się na dwóch nietrzeźwych robotników. Poinformowałem o
    tym kierownika i powiedziałem tylko, że powiadomię o fakcie developera, co
    uczyniłem. Jednego z tych pijaków kierownik zwolnił do domu, drugiego niestety
    nie udało mi się odnaleźć. Gdy zapytałem kierownika, czy ma pojęcie, co dzieje
    się na budowie stwierdził, że "przez budowę przewija się ok. 80 osób (tak
    naprawdę jednocześnie jest nie więcej jak 10 - 12) i nie jest w stanie
    wszystkich upilnować.
    Byłem jednak tak wkurzony zastałą sytuacją, że nie pomyślałem o tym, by wezwać
    policję. Mam jednak pytanie: co groziłoby kierownikowi budowy i developerowi,
    gdybym ściągnął wówczas policję? Czy procedura wszczęta przez policję, i zapewne
    przez inspekcję pracy, mogłaby znacząco opóźnic prace na budowie. Ile lat
    groziłoby kierownikowi budowy, gdy któryś z pracowników po pijaku zabil się na
    budowie lub doznał trwałego kalectwa ?