  • Data: 2005-01-09 14:57:36
    Temat: [Alimenty] Dwa różne wyroki=syn winien pieniądze ojcu..
    Od: "Damian" <a...@o...pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

    W 1996r. Sąd Rejonowy zasądził mi alimenty...były płacone jak należy.
    W 2004r. (na przełomie wakacji) ojciec wniósł sprawe również do Sądu
    Rejonowego o uchylenie obowiązku alimentacyjnego.
    Sąd pozew odrzucił - stwierdził, że nie ma pracy w moim zawodzie oraz, że
    alimenty mi się należą jako,że kontynuuję nauke.
    W grudniu 2004r odbyła się sprawa w Sądzie Okręgowym - którą przegrałem.
    Alinemty zostały uchylone od marca 2003r.,w związku z czym jestem winien
    ojcu ok. 7000zł.

    Odnośnie powyższego mam kilka pytań.
    1.Czy w/w wyrok jest wystarczający do ściągnięcia ode mnie pieniędzy czy też
    ojciec musi wnieść sprawe na drodze cywilnej?
    2.Czy ogólnie rzecz biorąc sąd może uchylić alimenty z datą wcześniejszą?
    3.Jak to możliwe, że sąd rejonowy przyznał mi alimenty a okręgowy uznał,że
    jednak mi się nie należały? Czy w takim wypadku kosztów nie powinno ponieść
    państwo - w końcu jest to błąd administracyjny?
    4.Jeżeli jednak musze oddać te pieniądze (a nie mam z czego-nie
    pracuje..ucze się), to co mi grozi?