  • Data: 2005-05-25 12:54:16
    Temat: AC w PZU
    Od: "Marcin Ł." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Może ktoś mi poradzi co robić w następującej sprawie.
    Pożyczyłem bratu swoje auto, a on je rozbił stukając w inny samochód.
    Ewidentnie jego wina. Ponieważ miałem wykupione AC w PZU, zgłosiłem 2 dni
    później szkodę. Odstałem 3,5 godziny w kolejce (Gdańsk ul. Dąbrowszczków,
    czy w innych oddziałach jest to samo??). Wypełniłem wszystkie papiery. Ale
    okazało się, że potrzebne jest prawo jazdy mojego brata i jego oświadczenie,
    że nie był pod wpływem alkoholu. Pech chce, iż brat następnego dnia po
    spowodowaniu wypadku poleciał do Stanów i wraca za pół roku. Przysłał mi
    stamtąd ksero prawa jazdy i własnoręcznie napisane oświadczenie.
    Dostarczyłem te papiery, uprzejmy pan w PZU stwierdził iż to wystarczy i że
    mam już czekać na wyplacenie odszkodowania. Gdy odszkodowanie nie wplynęło w
    określonym terminie, zadzwoniłem tam i dowiedziałem się, że nie otrzymam
    pięniedzy gdyż nie dostarczyłem oryginału prawa jazdy brata, a oświadczenie
    musi on złożyć osobiście u nich w oddziale. gdy powiedziałem, ze brat wraca
    za pół roku, uslyszałem, że trudno, ale trzeba poczekać na jego powrót, no i
    że mogę się ewentualnie odwoływać. Kompletny bezsens, bo przecież jest
    oczywiste, że nikt nie napisze iż był pod wpływem alkoholu. Szkoda była dość
    znaczna i naprawa samochodu kosztuje kupę kasy. Wstawiłem auto do warszatu
    jak usłyszałem, ze mam juz czekać na pieniądze a efekt jest taki, że nie mam
    teraz za co go odebrać.
    Może ktoś ma podobne doświadczenia, poradźcie, mają prawo tak zrobić czy
    walczyć z nimi?
    Pozdrowienia