eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 811
  • Data wpłynięcia: 2012-10-11
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2013-01-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 165

811


(iii) Morze Jońskie i rodkowa czę ć
Morza ródziemnego;
(iv) Morze Egejskie-Lewantyńskie.
Państwa członkowskie informuj Komisję
o wszelkich dokonanych podziałach w
terminie okre lonym w art. 26 ust. 1
akapit pierwszy, przy czym mog
dokonywać zmian tych podziałów po
zakończeniu oceny wstępnej, o której
mowa w art. 5 ust. 2 lit. a) ppkt (i).
Artykuł 5
"Strategie morskie"
ust. 1
Każde państwo członkowskie
T
Art. 61b. 1. W celu ochrony rodowiska wód Art. 1 pkt 3


opracowuje w odniesieniu do każdego

morskich opracowuje i wdraża się strategię

odpowiedniego regionu lub podregionu

morsk , na zasadach okre lonych w ustawie.

morskiego strategię morsk dla jego



wód morskich zgodnie z planem



działania okre lonym w ust. 2 lit. a) i b).


ust. 2 Państwa członkowskie wchodz ce w
N
Nie wymaga transpozycji,
Nie dotyczy
współpraca regionalna

skład tego samego regionu lub



pomiędzy państwami

podregionu morskiego prowadz



regionu Morza Bałtyckiego

współpracę służ c zagwarantowaniu



obecnie odbywa się w

spójno ci i koordynacji –w obrębie



ramach struktur

każdego regionu lub podregionu



utworzonych na podstawie

morskiego
rodków wymaganych do



Konwencji helsińskiej o

osi gnięcia celów niniejszej dyrektywy,



ochronie
rodowiska

w szczególno ci poszczególnych


morskiego obszaru Morza

elementów strategii morskich, o których



Bałtyckiego, struktury te,

mowa w lit. a) i b), na terenie danego


zgodnie z zaleceniami

regionu lub podregionu morskiego



Dyrektywy, powinny zostać

zgodnie z następuj cym planem



wykorzystane do realizacji

działania, w ramach którego



jej celów

zainteresowane państwa członkowskie





staraj się realizować wspólne





podej cie:












Strona 10 z 80








a) przygotowanie:





(i) dokonanie, w terminie do dnia 15
N
Nie wymaga transpozycji
Nie dotyczy
Art. 8-12 przepisy

lipca 2012 r., wstępnej oceny obecnego


przej ciowe projektu ustawy

stanu rodowiska danych





wód oraz oddziaływania na nie




wynikaj cego z działalno ci człowieka,



zgodnie z art. 8;




(ii) ustalenie, w terminie do dnia 15 lipca



2012 r., dobrego stanu rodowiska dla



danych wód, zgodnie z art. 9ust. 1;




(iii) okre lenie, w terminie do dnia 15



lipca 2012 r., szeregu celów




rodowiskowych i zwi zanych z nimi



wskaźników, zgodnie z art. 10 ust. 1;




(iv) opracowanie i wdrożenie, w terminie



do dnia 15 lipca 2014 r., chyba że



okre lono inaczej w odpowiednich




przepisach wspólnotowych, programu



monitorowania dla bież cej oceny oraz



regularnego uaktualniania




celów, zgodnie z art. 11 ust. 1;


















ust. 3 Państwa członkowskie posiadaj ce
T
Art. 10. 2. Jeżeli stan rodowiska wód morskich Art. 10 ust.2, 3 i 4
granice w tym samym regionie lub
jest na tyle krytyczny, że konieczne jest
podregionie morskim objętym niniejsz
podjęcie natychmiastowych działań maj cych
dyrektyw , gdzie stan morza jest na tyle
na celu zapobieżenie dalszemu pogarszaniu się
krytyczny,
że konieczne jest
stanu rodowiska wód morskich, opracowuje
natychmiastowe działanie, powinny
się i wdraża krajowy program ochrony wód
sporz dzić plan działania zgodnie z ust.
morskich w terminach wcze niejszych niż
1, zakładaj cy wcze niejsze wej cie w
okre lone w ust. 1 i art. 9 pkt 3.
życie programów rodków oraz
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2,
ewentualnych bardziej rygorystycz-nych
krajowy program ochrony wód morskich
rodków ochronnych, pod warunkiem że
okre la szczególne działania, które należy


Strona 11 z 80

nie uniemożliwia to osi gnięcia lub
podj ć dla zapobieżenia dalszemu pogarszaniu
utrzymania dobrego stanu ekologicznego
się stanu rodowiska wód morskich oraz
w innym regionie lub podregionie
osi gnięcia lub przywrócenia na tych wodach
morskim. W takich przypadkach:
dobrego stanu rodowiska wód morskich.
a) wła ciwe państwa członkowskie
Działania te nie mog spowodować
informuj Komisję o swoim zmienionym
negatywnych skutków dla wód regionu Morza
harmonogramie i postępuj zgodnie z
Bałtyckiego lub wód morskich innych państw
nim;
członkowskich Unii Europejskiej.
b) Komisję wzywa się do rozważenia
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2,
zaoferowania działań wspieraj cych
minister wła ciwy do spraw gospodarki wodnej
państwa członkowskie w zwiększonych
informuje Komisję Europejsk
o terminach
staraniach na rzecz polepszenia
opracowania i wdrożenia krajowego programu
rodowiska morskiego przez uczynienie
ochrony wód morskich.
danego regionu projektem pilotażowym.
Artykuł 6
"Współpraca regionalna"
ust. 1, W celu osi gnięcia koordynacji, o której
T Art.
61f. Podjęcie działań, których celem jest Art. 1 pkt 3


mowa w art. 5ust. 2, w miarę możliwo ci
zapewnienie osi gnięcia celów rodowiskowych

i w razie potrzeby, państwa
dla wód morskich oraz dobrego stanu

członkowskie wykorzystuj istniej ce
rodowiska wód morskich, w tym odpowiednio

regionalne struktury współ-pracy
opracowanie, wdrożenie i przegl d wstępnej

instytucjonalnej obejmuj ce dany region
oceny stanu rodowiska wód morskich, zestawu

lub podregion morski, w tym struktury
wła ciwo ci typowych dla dobrego stanu

stworzone na mocy regionalnych
rodowiska wód morskich, zestawu celów

konwencji morskich.
rodowiskowych dla wód morskich, programu


monitoringu wód morskich oraz krajowego


programu ochrony wód morskich, wymaga
ust. 2
W celu ustanowienia i wykonania
współpracy, w szczególno ci w
ramach

strategii morskich w obrębie każdego
Konwencji o ochronie rodowiska morskiego

regionu lub podregionu morskiego
obszaru Morza Bałtyckiego, sporz dzonej w

państwa członkowskie dokładaj
Helsinkach dnia 9 kwietnia 1992 r. (Dz. U. z

wszelkich starań przy wykorzystaniu
2000 r. Nr 28, poz. 346), zwanej dalej

odpowiednich forów międzynarodowych,
„Konwencj Helsińsk ”, z wła ciwymi organami
w tym mechanizmów i struktur
innych państw członkowskich Unii Europejskiej
przewidzianych w regionalnych
położonych w regionie Morza Bałtyckiego, a w
konwencjach morskich, aby
razie potrzeby i możliwo ci, także z wła ciwymi


Strona 12 z 80

skoordynować swoje działania z
organami państw leż cych poza granicami Unii
działaniami państw trzecich,
Europejskiej, które granicz z regionem Morza
posiadaj cych w tym samym regionie
Bałtyckiego.
lub podregionie morskim wody

podlegaj ce ich suwerenno ci lub
jurysdykcji.
W tym kontek cie państwa członkowskie
opieraj się w możliwie największym
stopniu na odpowiednich istniej cych
programach i działaniach w ramach
struktur powstałych na mocy umów
międzynarodowych, takich jak
regionalne konwencje morskie.
Koordynacja i współpraca s
rozszerzane, w odpowiednich
przypadkach, na wszystkie państwa
członkowskie na obszarze zlewni
każdego regionu lub podregionu
morskiego, w tym na państwa
ródl dowe, w celu umożliwienia
państwom członkowskim w tym regionie
lub podregionie morskim wypełnienia ich
zobowi zań nałożonych na mocy
niniejszej dyrektywy, przy wykorzystaniu
istniej cych struktur współpracy
opisanych w niniejszej dyrektywie lub
dyrektywie 2000/60/WE.
Artykuł 7
"Wła ciwe organy"
ust. 1
W terminie do dnia 15 lipca 2010 r.
N
Nie wymaga transpozycji
Nie dotyczy
transpozycja zostanie

państwa członkowskie wyznaczaj dla


dokonana
ł cznie z

każdego danego regionu lub podregionu


transpozycj przepisów

morskiego organ lub organy wła ciwe w


dotycz cych opracowywania

sprawach dotycz cych wdrożenia


poszczególnych elementów

niniejszej dyrektywy w odniesieniu do


strategii morskiej wraz z

wód morskich podlegaj cych danemu


wskazaniem w tym zakresie


Strona 13 z 80


państwu.



wła ciwych organów

W terminie do dnia 15 stycznia 2011 r.





państwa członkowskie przekazuj





Komisji wykaz wyznaczonych wła ciwych





organów wraz z informacjami





wymienionymi w zał czniku II.





Jednocze nie państwa członkowskie





wysyłaj Komisji wykaz





swoich wła ciwych organów przy tych





organach międzynarodowych, w





których pracach uczestnicz i które s




wła ciwe dla




wdrażania niniejszej dyrektywy.




Państwa członkowskie położone na




obszarze zlewni każdego




regionu lub podregionu morskiego




wyznaczaj również wła ciwy organ lub




organy do celów współpracy i




koordynacji, o których mowa w art. 6.























ust. 2
Państwa członkowskie powiadamiaj
N
Nie wymaga transpozycji
Nie dotyczy

Komisję o wszelkich zmianach

dotycz cych informacji przekazanych

zgodnie z ust. 1 w ci gu sze ciu
miesięcy od daty wprowadzenia
wżycie takiej zmiany.

ust. 1 W odniesieniu do każdego regionu lub
T Art.
61h. 1. Wstępna ocena stanu rodowiska Art. 1 pkt 3


podregionu morskiego państwa
wód morskich zawiera:

członkowskie sporz dzaj wstępn
1) analizę podstawowych cech i wła ciwo ci

ocenę swoich wód morskich, która
wód morskich i obecnego stanu rodowiska

uwzględnia istniej ce dane, je li s one
wód morskich, obejmuj c w szczególno ci


Strona 14 z 80
strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 30 ... 38

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: