eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3747
  • Data wpłynięcia: 2015-07-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej
  • data uchwalenia: 2015-09-11
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1690

3747

8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej
tabeli zgodności).
nie

nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz
Zwiększenie liczby procedur dotyczyć będzie urzędów żeglugi śródlądowej, które zobowiązane zostaną do
niezwłocznego przekazywania informacji o statkach do urzędu żeglugi śródlądowej wyznaczonego do gromadzenia
i dalszego przekazywania tych informacji.
9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozwiązania nie będą miały wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary
środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne: bezpieczeństwo żeglugi
Wymiana informacji o statkach przyczyni się do usprawnienia czynności inspekcyjnych
Omówienie wpływu
prowadzonych przez organy administracji żeglugi śródlądowej, co w konsekwencji wpłynie
na poprawę bezpieczeństwa żeglugi.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Wykonanie przepisów aktu prawnego nastąpi od chwili jego wejścia w życie.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Ewaluacja projektu nastąpi po roku od jego wejścia w życie. Zastosowane mierniki – terminowość przekazywania
informacji o statkach.
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
Brak.

7
RAPORT Z KONSULTACJI PUBLICZNYCH
PROJEKTU USTAWY O ZMIANIE USTAWY O ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ

Projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej został przekazany do konsultacji
publicznych przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju, przy piśmie z dnia 15 grudnia 2014 r.,
nr: DTM-IVmc-076/66/14, do następujących podmiotów:

1. Związek Polskich Armatorów Śródlądowych.
2. OT Logistics.
3. Żegluga Bydgoska.
4. Krajowa Izba Gospodarcza.
5. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych LEWIATAN.
6. Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych.
7. NSZZ „Solidarność”.
8. Forum Związków Zawodowych.
9. Business Centre Club – Związek Pracodawców.
10. Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej.

W dniu 26 stycznia 2015 r., wpłynęło do MIiR pismo Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych
(SAJ), z wnioskiem o rozszerzenie zakresu nowelizacji o zmianę art. 37a ust. 3 – na zapis o
treści „3. Uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba powyżej 13
m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW wymaga posiadania dokumentu
kwalifikacyjnego wydanego przez właściwy polski związek sportowy”.
Mając na uwadze fakt, że proponowane przez SAJ uzupełnienie projektu nie dotyczyło
materii procedowanej w projekcie przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (oraz
zatwierdzonej przez Zespół ds. Programowania Prac Rządu KPRM), propozycja
przedstawiona w piśmie SAJ nie została uwzględniona.

Projekt rozporządzenia nie wymaga przedstawienia właściwym instytucjom i organom Unii
Europejskiej lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu.

Nie zgłoszono zainteresowania pracami nad projektem rozporządzenia w trybie ustawy z dnia
7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169,
poz. 1414, z późn. zm.).
TABELA ZGODNOŚCI

1.
nr celex / nr naturalny / zmiany dyrektywy
2012/48/UE

2013/49/UE
2.
tytuł dyrektywy

Dyrektywa Komisji 2012/48/UE z dnia 10 grudnia 2012 r. zmieniająca dyrektywę 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającą
wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej

Dyrektywa Komisji 2013/49/UE z dnia 11 października 2013 r. zmieniająca załącznik II do dyrektywy 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i
Rady ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej


3.
organ bądź organy administracji rządowej odpowiedzialne za transpozycję dyrektywy

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
4.
wykaz aktów normatywnych transponujących przepisy dyrektywy

Ustawa o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej

przepis polski
organ / organy administracji

przepis dyrektywy
(jednostka redakcyjna/akt
rządowej odpowiedzialne za
ocena stanu transpozycji
5.
normatywny)
transpozycję dyrektywy

Dyrektywa Komisji 2012/48/UE




pkt 2 Załącznika I
Art. 1 pkt 3 ustawy o zmianie ustawy
Ministerstwo Infrastruktury
pełna transpozycja
o żegludze śródlądowej
i Rozwoju

Dyrektywa Komisji 2012/49/UE




art. 1
art. 1 pkt 1-2, 4 ustawy o zmianie
Ministerstwo Infrastruktury
pełna transpozycja
ustawy o żegludze śródlądowej
i Rozwoju

art. 2
art. 1 pkt 1-2, 4 ustawy o zmianie
Ministerstwo Infrastruktury
pełna transpozycja

ustawy o żegludze śródlądowej
i Rozwoju

2

art. 3
art. 1 pkt 1-2,4 ustawy o zmianie
Ministerstwo Infrastruktury
pełna transpozycja
ustawy o żegludze śródlądowej
i Rozwoju

art. 4
nie wymaga transpozycji
wie wymaga transpozycji
nie wymaga transpozycji

art. 5
art. 1 pkt 1-2, 4 ustawy o zmianie
Ministerstwo Infrastruktury
pełna transpozycja
ustawy o żegludze śródlądowej
i Rozwoju

Załącznik
art. 1 pkt 1-2, 4 ustawy o zmianie
Ministerstwo Infrastruktury
pełna transpozycja
ustawy o żegludze śródlądowej
i Rozwoju

ODWRÓCONA TABELA ZGODNOŚCI

TYTUŁ PROJEKTU
Projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej
TYTUŁ WDRAŻANEGO
Dyrektywa Komisji 2013/49/UE z dnia 11 października 2013 r. zmieniająca załącznik II do dyrektywy 2006/87/WE Parlamentu
AKTU PRAWNEGO
Europejskiego i Rady ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej (Dz. Urz. UE L 272 z 12.10.2013, str. 41)

JEDNOSTKA
TREŚĆ PRZEPISU PROJEKTU
UZASADNIENIE WPROWADZENIA PRZEPISU
REDAKCYJNA
USTAWY O ZMIANIE USTAWY O
PROJEKTU USTAWY
ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ
art. 1 pkt 4
Art. 11a ust. 2: ”W bazie danych Projektowane rozwiązanie wynika z potrzeby ustanowienia w ramach jednolitej architektury
statków gromadzi się także informacje systemu elektronicznej bazy danych statków prowadzonej przez Dyrektora Urzędu Żeglugi
przekazane przez dyrektorów urzędów Śródlądowej w Szczecinie, platformy technologicznej gromadzącej, oprócz danych wymaganych
żeglugi
śródlądowej,
uzyskane
w przez prawo UE, również inne informacje posiadane przez dyrektorów urzędów żeglugi
ramach wykonywanych przez nich śródlądowej (tj.: dane pochodzące z rejestrów administracyjnych statków, wyniki pomiaru
zadań, w tym dane:
statków, informacje z zakresu bezpieczeństwa żeglugi, o stanie śródlądowych dróg wodnych,
1) dotyczące wydawania dokumentów pilotażu oraz o wypadkach żeglugowych). Informacje te będą dostępne dla wszystkich organów
statków oraz przeprowadzania inspekcji administracji żeglugi śródlądowej, a ich wymiana i udostępnianie przyczyni się do usprawnienia
tych statków;
zadań wykonywanych przez te organy.
2) osobowe, pozyskiwane w związku z
ubieganiem
się
o
uzyskanie
dokumentów kwalifikacyjnych zgodnie
z przepisami wydanymi na podstawie
art. 37;
3) dotyczące wypadków żeglugowych
na śródlądowych drogach wodnych;
4)
dotyczące
aktualnego
stanu
i
parametrów
śródlądowych
dróg
wodnych.”.


strony : 1 ... 2 . [ 3 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: