eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2734
  • Data wpłynięcia: 2014-09-09
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-12-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 73

2734

którymi zostały zawarte uzgodnienia interoperacyjne;
f) właściwe organy sprawujące nadzór nad centralnymi
depozytami papierów wartościowych, z którymi dane
CCP jest związane;
g) członkowie ESBC odpowiedzialni za dozór nad
danym CCP oraz właściwi członkowie ESBC
odpowiedzialni za dozór nad tymi CCP, z którymi
zostały zawarte uzgodnienia interoperacyjne;
h) banki centralne emitujące waluty unijne o
największym znaczeniu dla rozliczanych instrumentów
finansowych.
Art. 18
3. Właściwy organ państwa członkowskiego, który nie N/przepi


ust. 3
należy do kolegium, może zażądać od kolegium
s
dostarczenia wszelkich informacji właściwych do stosowan
wykonywania swoich obowiązków nadzorczych.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 18
4. Bez uszczerbku dla obowiązków właściwych N/przepi


ust. 4
organów wynikających z niniejszego rozporządzenia
s
kolegium zapewnia:
stosowan
a) opracowanie opinii, o której mowa w art. 19;
y jest

bezpośre
b) wymianę informacji, w tym odnośnie do wniosków o
dnio
udzielenie informacji zgodnie z art. 84;
c) porozumienie w sprawie dobrowolnego podziału
zadań pomiędzy członków kolegium;
d) koordynację programów nadzoru na podstawie oceny
ryzyka danego CCP; oraz
e) określenie procedur i planów awaryjnych
przewidujących sposób postępowania w sytuacjach
nadzwyczajnych, o których mowa w art. 24.
Art. 18
5. Podstawą powołania i funkcjonowania kolegium jest N/przepi


ust. 5
umowa na piśmie zawarta pomiędzy wszystkimi jego
s
członkami.
stosowan
W umowie tej określone są praktyczne rozwiązania y jest
dotyczące funkcjonowania kolegium, w tym bezpośre
szczegółowe zasady dotyczące procedur głosowania, o
dnio
którym mowa w art. 19 ust. 3; może ona również

51
określać zadania, które mają zostać powierzone
organowi właściwemu dla CCP lub innemu członkowi
kolegium.

Art. 18
6. Aby zapewnić konsekwentne i spójne funkcjonowanie N/przepi


ust. 6
kolegiów w całej Unii, ESMA opracowuje projekt
s
regulacyjnych standardów technicznych określających stosowan
warunki, na jakich waluty unijne, o których mowa w ust. y jest
2 lit. h), są uznawane za waluty o największym bezpośre
znaczeniu, oraz szczegóły praktycznych rozwiązań, o
dnio
których mowa w ust. 5.
ESMA przedkłada Komisji projekt regulacyjnych
standardów technicznych do dnia 30 września 2012 r.
Komisji przekazuje się uprawnienia do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie pierwszym, zgodnie z art. 10-14
rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
Art. 19
Artykuł 19.
N/przepi


ust. 1
s
Opinia kolegium
stosowan
1. W terminie czterech miesięcy od złożenia przez CCP y jest
kompletnego wniosku zgodnie z art. 17 organ właściwy bezpośre
dla CCP dokonuje oceny ryzyka w odniesieniu do tego
dnio
CCP i przedstawia kolegium sprawozdanie.
W terminie 30 dni kalendarzowych od jego otrzymania
oraz na podstawie wniosków tego sprawozdania
kolegium wydaje wspólną opinię na temat tego, czy
wnioskujący CCP spełnia wszystkie wymogi
ustanowione w niniejszym rozporządzeniu.
Bez uszczerbku dla art. 17 ust. 4 akapit czwarty, w
przypadku niewydania wspólnej opinii zgodnie z
akapitem drugim, kolegium w takim samym terminie
przyjmuje opinię większościową.
Art. 19
2. ESMA podejmuje działania mające na celu N/przepi


ust. 2
umożliwienie przyjęcia wspólnej opinii zgodnie ze
s
swoją ogólną rolą koordynacyjną ustanowioną w art. 31 stosowan
rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
y jest
bezpośre

52
dnio
Art. 19
3. Większościowa opinia kolegium przyjmowana jest N/przepi


ust. 3
zwykłą większością głosów jego członków. W
s
przypadku kolegiów mających do 12 członków prawo stosowan
głosu przysługuje maksymalnie dwóm członkom y jest
kolegium z tego samego państwa członkowskiego; bezpośre
każdy członek posiadający prawo głosu dysponuje
dnio
jednym głosem. W przypadku kolegiów mających
więcej niż 12 członków prawo głosu przysługuje
maksymalnie trzem członkom z tego samego państwa
członkowskiego; każdy członek posiadający prawo
głosu dysponuje jednym głosem. ESMA nie ma prawa
głosu w sprawie opinii kolegium.
Art. 20
Artykuł 20.
N/przepi


ust. 1
Cofnięcie zezwolenia
s

stosowan
1. Bez uszczerbku dla art. 22 ust. 3 organ właściwy dla y jest
CCP cofa zezwolenie w przypadku, gdy CCP:
bezpośre
a) nie skorzystał z zezwolenia w ciągu 12 miesięcy,
dnio
jednoznacznie zrzeka się zezwolenia lub gdy w ciągu
poprzednich sześciu miesięcy nie świadczył usług lub
nie prowadził działalności;
b) uzyskał zezwolenie, składając fałszywe oświadczenia
lub w jakikolwiek inny sposób sprzeczny z prawem;
c) nie spełnia już warunków, na podstawie których
zezwolenie zostało udzielone, a w odpowiednim czasie
nie przedsięwziął działania naprawczego wymaganego
przez organ właściwy dla CCP;
d) poważnie i stale narusza którykolwiek z wymogów
ustanowionych w niniejszym rozporządzeniu.
Art. 20
2. W przypadku gdy organ właściwy dla CCP stwierdzi, N/przepi


ust. 2
że zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których
s
mowa w ust. 1, w terminie 5 dni roboczych, informuje o stosowan
tym fakcie ESMA i innych członków kolegium.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 20
3. Organ właściwy dla CCP zasięga opinii członków N/przepi


ust. 3
kolegium w kwestii konieczności cofnięcia zezwolenia
s

53
dla CCP, z wyjątkiem przypadków, gdy dana decyzja stosowan
musi zostać podjęta w trybie pilnym.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 20
4. Każdy członek kolegium może w dowolnym czasie N/przepi


ust. 4
zwrócić się do organu właściwego dla CCP o zbadanie,
s
czy dany CCP nadal spełnia warunki, na podstawie stosowan
których udzielono zezwolenia.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 20
5. Organ właściwy dla CCP może ograniczyć cofnięcie N/przepi


ust. 5
zezwolenia do określonej usługi, działalności lub
s
określonej klasy instrumentów finansowych.
stosowan
y jest
bezpośre
dnio
Art. 20
6. Organ właściwy dla CCP powiadamia ESMA i N/przepi


ust. 6
członków kolegium o swojej decyzji wraz z pełnym jej
s
uzasadnieniem i bierze pod uwagę zastrzeżenia stosowan
członków kolegium.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 20
7. Decyzja o wycofaniu zezwolenia jest skuteczna na N/przepi


ust. 7
terenie całej Unii.
s
stosowan
y jest
bezpośre
dnio
Art. 21
Artykuł 21.
N/przepi


ust. 1
Przegląd i ocena
s

stosowan
1. Bez uszczerbku dla roli kolegium właściwe organy, o y jest
których mowa w art. 22, dokonują przeglądu uzgodnień, bezpośre
strategii, procesów i mechanizmów wdrożonych przez
dnio
CCP w celu przestrzegania przepisów niniejszego
rozporządzenia i dokonują oceny ryzyka, na jakie dani
CCP są lub mogą być narażeni.

54
Art. 21
2. Przegląd i ocena, o których mowa w ust. 1, obejmują N/przepi


ust. 2
swoim zakresem wszelkie wymogi ustanowione dla
s
CCP w niniejszym rozporządzeniu.
stosowan
y jest
bezpośre
dnio
Art. 21
3. Właściwe organy ustalają częstotliwość i N/przepi


ust. 3
szczegółowość przeglądów i ocen, o których mowa w
s
ust. 1, przy uwzględnieniu wielkości, systemowego stosowan
znaczenia, charakteru, skali i złożoności działalności
y jest
danych CCP. Przegląd i ocena podlegają aktualizacji co bezpośre
najmniej raz w roku.
dnio
CCP podlegają kontrolom w miejscu prowadzenia
działalności.
Art. 21
4. Właściwe organy regularnie, a co najmniej raz w N/przepi


ust. 4
roku, przekazują kolegium informacje na temat
s
wyników przeglądu i oceny, o których mowa w ust. 1, w stosowan
tym wszelkich podjętych działań naprawczych lub y jest
nałożonych sankcji.
bezpośre
dnio
Art. 21
5. Właściwe organy zobowiązują dane CCP, które nie N/przepi


ust. 5
spełnia wymogów wynikających z niniejszego
s
rozporządzenia, do szybkiego podjęcia działania lub stosowan
czynności niezbędnych w danej sytuacji.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 21
6. ESMA pełni rolę koordynatora pomiędzy właściwymi N/przepi


ust. 6
organami a kolegiami w celu stworzenia wspólnej
s
kultury nadzorczej oraz spójnych praktyk w dziedzinie stosowan
nadzoru gwarantujących jednolite procedury i spójne y jest
podejścia, a także większą spójność wyników nadzoru. bezpośre
dnio
Na użytek akapitu pierwszego ESMA co najmniej raz do
roku:
a) przeprowadza wzajemną ocenę działań w zakresie
nadzoru prowadzonych przez wszystkie właściwe
organy w związku z udzielaniem zezwoleń CCP i
sprawowaniem nad nimi nadzoru zgodnie z art. 30
rozporządzenia (UE) nr 1095/2010; oraz

55
strony : 1 ... 30 ... 38 . [ 39 ] . 40 ... 50 ... 65

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: