eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw

- projekt dotyczy wdrożenia do prawa polskiego dyrektywy Rady w sprawie norm kwalifikacji i statusu obywateli państw trzecich lub bezpaństwowców jako uchodźców lub jako osoby, które potrzebują międzynarodowej ochrony oraz transpozycji przepisów dyrektyw Rady w sprawie ustanowienia norm dotyczących procedur w sprawie statusu uchodźcy w Państwach Członkowskich

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 65
  • Data wpłynięcia: 2007-11-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2008-03-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 70, poz. 416

65

projekt

ROZPORZ DZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia
w sprawie wynagrodzenia i ryczałtu członków Rady do Spraw Uchodźców


Na podstawie art. 89za ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu
cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2006 r. Nr 234,
poz. 1695 i z 2007 r. Nr ..., poz. ...) zarządza się, co następuje:


§ 1. Wynagrodzenie miesięczne wynosi:
1) 4.200 zł - dla przewodniczącego Rady;
2) 3.000 zł - dla zastępcy przewodniczącego Rady;
3) 500 zł - dla członka Rady.

§ 2. Ryczałt miesięczny za udział w posiedzeniach Rady wynosi 100 zł i przysługuje,
jeżeli w danym miesiącu odbyło się co najmniej jedno posiedzenie plenarne Rady.

§ 3. 1. Wynagrodzenie za udział w posiedzeniu składu orzekającego wynosi 330 zł.
2. Za udział w tym samym dniu w kilku posiedzeniach składów orzekających przysługuje
jedno wynagrodzenie.

§ 4. Wynagrodzenie za udział w postępowaniu przed sądem administracyjnym wynosi
120 zł.

§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)


PREZES
RADY MINISTRÓW









1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2004
r. w sprawie wynagradzania i ryczałtu członków Rady do Spraw Uchodźców (Dz. U. Nr 185, poz. 1909), które
utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia
................. 2007 r. o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr ..., poz. ...).

2
UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia dla Prezesa Rady Ministrów
do wydania rozporządzenia określającego wysokość wynagrodzenia przewodniczącego,
wiceprzewodniczącego oraz członków Rady do Spraw Uchodźców, wynagrodzenia za udział
w składach orzekających oraz za udział w postępowaniach przed sądem administracyjnym,
zawartego w art. 89za ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom
ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1695), zwanej
dalej „ustawą”, w brzmieniu nadanym ustawą z dnia ........... 2007 r. o zmianie ustawy o
udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych
innych ustaw (Dz. U. Nr..., poz. ...).
Obecnie problematyka ta jest uregulowana w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów
z dnia 20 sierpnia 2004 r. w sprawie wynagrodzenia i ryczałtu członków Rady do Spraw
Uchodźców (Dz. U. Nr 185, poz. 1909), wydanym na podstawie art. 88 ust. 2 ustawy.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia .............. 2007 r. o zmianie ustawy o udzielaniu
cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych
ustaw, przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 39 ust.1, art. 59, art. 62 ust. 2, art. 69,
art. 80, art. 81 ust. 5, art. 88 ust. 2 i art. 89 ust. 3 zachowują moc do czasu wydania nowych
przepisów wykonawczych.
Potrzeba wydania nowego rozporządzenia wynika ze zmiany podstawy prawnej do
wydania tego aktu wykonawczego. Projekt rozporządzenia określa wysokość wynagrodzenia
dla przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członków Rady do Spraw Uchodźców, a
także wysokość ryczałtu za udział w posiedzeniach Rady do Spraw Uchodźców,
posiedzeniach składu orzekającego i w postępowaniach przed sądem administracyjnym.
Regulacja zawarta w projekcie rozporządzenia nie uległa zmianie w stosunku do
obecnie obowiązujących przepisów.
Przewidziany w projekcie termin wejścia w życie rozporządzenia wynosi 14 dni od
dnia ogłoszenia.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych, a zatem nie podlega
notyfikacji, zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Projekt rozporządzenia nie wymaga przedłożenia właściwym instytucjom i organom
Unii Europejskiej lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu w celu uzyskania opinii,
dokonania konsultacji lub uzgodnienia.

OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)

1. Podmioty, na które oddziałuje rozporz dzenie:
Przepisy projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wynagrodzenia i
ryczałtu członków Rady do Spraw Uchodźców będą oddziaływać na Prezesa Rady Ministrów,
członków Rady do Spraw Uchodźców.

2. Obowi zek przeprowadzenia konsultacji:
Projekt rozporządzenia zostanie opracowany przez Kancelarię Prezesa Rady
Ministrów.

3

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych:
W związku z tym, że projekt rozporządzenia nie wprowadza rozwiązań, z którymi
wiązałaby się konieczność poniesienia jakichkolwiek kosztów, wejście w życie
projektowanego rozporządzenia nie spowoduje dodatkowych wydatków i nie wpłynie na
zmniejszenie dochodów budżetu państwa i sektora finansów publicznych.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w
tym funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz sytuację i rozwój regionalny:
Projekt rozporządzenia nie będzie miał wpływu na rynek pracy, konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz sytuację i rozwój
regionalny.




42/06/tg
projekt
ROZPORZ DZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia
w sprawie warunków organizacyjnych i finansowych wykonywania obsługi Rady do Spraw
Uchodźców


Na podstawie art. 89zb ust. 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom
ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1695 i z 2007 r.
Nr ..., poz. ...) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa warunki organizacyjne i finansowe wykonywania obsługi Rady
do Spraw Uchodźców, zwanej dalej „Radą”.

§ 2. Sekretariat Rady do Spraw Uchodźców stanowi komórkę organizacyjną Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów i wykonuje obsługę organizacyjno-techniczną, a w szczególności
obsługę kancelaryjno-biurową Rady, współpracując w tym zakresie z przewodniczącym Rady.

§ 3.
Sekretariat Rady do Spraw Uchodźców wykonuje obsługę Rady w zakresie
wymienionym w art. 89p ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej „ustawą”, w szczególności wykonuje
czynności wspomagające działalność orzeczniczą Rady, dotyczące:

1) zbierania i opracowywania materiałów do analizowania orzecznictwa krajowego i
zagranicznego w sprawach uchodźczych;
2) zbierania i opracowywania informacji o krajach pochodzenia cudzoziemców;
3) wykonywania zadań związanych ze współpracą Rady z organami oraz instytucjami
krajowymi i zagranicznymi w zakresie problematyki migracji i uchodźstwa;
4) prowadzenia w systemie elektronicznym rejestrów spraw o nadanie statusu uchodźcy oraz o
udzielanie zgody na pobyt tolerowany;
5) wykonywania czynności organizacyjno-technicznych.

§ 4. 1. Ze środków, o których mowa w art. 89zb ust. 2 ustawy, są pokrywane wydatki na:
1) wynagrodzenie i ryczałt członków Rady;
2) służbowe wyjazdy krajowe i zagraniczne członków Rady oraz inne koszty związane ze
współpracą Rady z instytucjami zagranicznymi;

2
3) koszty tłumaczeń związanych z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi, w tym
tłumaczenia dokumentów;
4) koszty ekspertyz i opinii.
2. Wydatkowanie środków następuje na wniosek przewodniczącego Rady.

§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES
RADY MINISTRÓW








1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2004 r. w
sprawie warunków organizacyjnych i finansowych wykonywania obsługi Rady do Spraw Uchodźców (Dz. U. Nr
185, poz. 1910), które utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 21 ust. 1
ustawy z dnia ... ............... 2007 r. o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr ..., poz. ...).
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 39 . [ 40 ] . 41 ... 43

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: