eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy zmieniającej ustawę o żegludze śródlądowej oraz ustawę o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej

Rządowy projekt ustawy zmieniającej ustawę o żegludze śródlądowej oraz ustawę o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej

projekt dotyczy określenia zasad funkcjonowania i zarządzania systemem zharmonizowanych usług informacji rzecznej RIS w Polsce na odcinku Dolnej Odry

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4066
  • Data wpłynięcia: 2011-03-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej oraz ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej
  • data uchwalenia: 2011-06-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 168, poz. 1003

4066

wodnych, a w stosunku do państwowej służby
hydrologiczno-meteorologicznej i państwowej
służby hydrogeologicznej – stosowanymi przez nie
standardowymi procedurami zbierania i przetwa-
rzania danych hydrologicznych, meteorologicznych
i hydrogeologicznych, określonych w Prawie
wodnym.
3. Instytuty badawcze, o których mowa w ust. 1,
udostępniają odpłatnie inne dane niż określone
w przepisach wydanych na podstawie ust. 2, na
podstawie umowy zawartej między instytutem
badawczym a dyrektorem urzędu
żeglugi
śródlądowej, określonym w przepisach wydanych
na podstawie art. 9 ust. 2e.

Art. 47e. 1. Informacje, o których mowa w art. 47a ust. 2, są
udostępniane użytkownikowi RIS posiadającemu
urządzenie i oprogramowanie, dla których został
wydany dokument zgodności stwierdzający
możliwości techniczne oraz systemowe ich
prawidłowego i sprawnego współdziałania z RIS,
zwany dalej „dokumentem zgodności”.
2. Użytkownik RIS jest obowiązany do uzyskania
dokumentu zgodności, wydawanego przez
dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej, określonego
w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2e.
3. Obowiązku, o którym mowa w ust. 2, nie stosuje
się do użytkownika RIS posiadającego urządzenie
i
oprogramowanie, dla których został wydany
dokument zgodności przez państwo członkowskie.

5
Art. 47f. 1.
Dokument zgodności wydaje się na wniosek
użytkownika RIS.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien
zawierać:
1) oznaczenie użytkownika RIS;
2) informacje o rodzaju urządzenia
i oprogramowania, wraz z ich charakterystyką
techniczną.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się
dokumentację techniczną urządzenia
i oprogramowania.

Art. 47g. Za wydanie dokumentu zgodności pobiera się opłatę
w wysokości określonej w załączniku do ustawy.

Art.
47h.
Wykorzystywany w ramach RIS Automatyczny
System Identyfikacji Statków (AIS) powinien być
zgodny z przepisami porozumienia regionalnego
dotyczącego usług radiotelefonicznych na
śródlądowych drogach wodnych2 , z
)
awartego
w ramach
Konstytucji i Konwencji
Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego
(Dz. U. z 2003 r. Nr 10, poz. 111).”;

4) art. 70 otrzymuje brzmienie:
„Art. 70. 1.
Płatnikami opłat są:
1) armatorzy – za pozwolenie na uprawianie
żeglugi statkami, o których mowa

w art. 15 ust. 2, wpis do rejestru
administracyjnego, czynności pomiaru statku,
6
świadectwo pomiarowe statku, czynności
inspekcyjne statku, dokumenty bezpieczeństwa
statku, świadectwo dopuszczenia statku do
przewozu materiałów niebezpiecznych;
2) osoby fizyczne – za zaświadczenie
o spełnieniu wymogu zdolności zawodowej,
egzaminy i
dokumenty kwalifikacyjne,
żeglarską książeczkę pracy, egzamin
i świadectwo eksperta ADN, egzamin
i
uprawnienie pilotowe oraz sprawdzian
i świadectwo zwolnienia z
obowiązku
korzystania z pilotażu;
3) użytkownicy RIS – za wydanie dokumentu
zgodności.
2. Opłaty, z zastrzeżeniem ust. 3 oraz art. 26a ust. 1,
art. 34d ust. 1 oraz art. 37a ust. 9 i 10, pobierają
organy administracji żeglugi śródlądowej.
3. Opłaty za rejestrację statków używanych wyłącznie
do celów sportowych lub rekreacyjnych pobiera
właściwy polski związek sportowy.
4. Opłaty pobierane przez organy administracji
żeglugi śródlądowej stanowią dochód budżetu
państwa.
5. Opłaty pobierane przez polski związek sportowy
stanowią dochód tego związku.”;
5) w załączniku do ustawy dodaje się część X w brzmieniu:
„X
RIS



Za wydanie dokumentu zgodności
200 zł”
7
Art. 2. W ustawie z dnia 4 września 2008 r. o zmianie ustawy o żegludze
śródlądowej (Dz. U. Nr 171, poz. 1057) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 1 uchyla się pkt 2 w zakresie art. 47a, 47b, art. 47e – 47i
oraz pkt 5 i 6;
2) uchyla
się art. 2;
3) w art. 3 uchyla się ust. 3;
4) w art. 4 uchyla się pkt 2 i 3.

Art. 3. Do dnia 1 stycznia 2020 r. opłatę, o której mowa w art. 47g ustawy
wymienionej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, pobiera się w wysokości
obniżonej o 50 %.

Art. 4. Dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej, określony w przepisach
wydanych na podstawie art. 9 ust. 2e ustawy wymienionej w art. 1 w brzmieniu
nadanym niniejszą ustawą, podejmuje działania umożliwiające wykonywanie zadań
wymienionych w art. 47c ustawy wymienionej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą
ustawą od dnia 1 stycznia 2013 r.

Art. 5. Z dniem wejścia w życie przepisów wydanych na podstawie art. 9
ust.
2e ustawy wymienionej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,
pełnomocnik wyznaczony przez ministra właściwego do spraw transportu do
przygotowania zharmonizowanego systemu usług informacji rzecznej oraz
podejmowania działań zmierzających do utworzenia Centrum RIS zakończy swoją
działalność.

Art. 6. Minister właściwy do spraw transportu dostosuje statut urzędu żeglugi
śródlądowej obsługującego dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej, określonego
w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2e ustawy wymienionej w art. 1
w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, do postanowień tej ustawy w terminie
6 miesięcy od dnia jej wejścia w życie.
8
Art. 7. 1. W latach 2011 – 2020 maksymalny limit wydatków budżetu
państwa będący skutkiem finansowym ustawy wynosi 41 575 tys. zł, z tym że w:
1) 2011 r. – 4 310 tys. zł;
2) 2012 r. – 8 600 tys. zł;
3) 2013 r. – 16 600 tys. zł;
4) 2014 r. – 1 600 tys. zł;
5) 2015 r. – 1 640 tys. zł;
6) 2016 r. – 1 681 tys. zł;
7) 2017 r. – 1 723 tys. zł;
8) 2018 r. – 1 764 tys. zł;
9) 2019 r. – 1 807 tys. zł;
10) 2020 r. – 1 850 tys. zł.

2. W przypadku przekroczenia lub zagrożenia przekroczenia
przyjętego na dany rok budżetowy maksymalnego limitu
wydatków, o którym mowa w ust. 1, zostaną zastosowane
mechanizmy korygujące, polegające na:
1) wykorzystaniu innych rozwiązań technologicznych w zakresie
funkcjonowania RIS,
2) racjonalizacji
częstotliwości wykonywania zadań związanych
z funkcjonowaniem RIS,
3) obniżeniu kosztów zewnętrznej obsługi serwisowej urządzeń
wchodzących w skład RIS
– przy jednoczesnym zapewnieniu właściwego poziomu
bezpieczeństwa żeglugi.
3. Organem właściwym do monitorowania wykorzystania limitu
wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz wdrożenia mechanizmów
9
strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: