eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

Rządowy projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

projekt ustawy dotyczy wprowadzenia regularnego przewozu osób wykonywanego w ramach publicznego transportu zbiorowego, którego zorganizowanie będzie leżało w gestii organizatora oraz na zasadach rynkowych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2916
  • Data wpłynięcia: 2010-03-26
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o publicznym transporcie zbiorowym
  • data uchwalenia: 2010-12-16
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2011 Nr 5, poz. 13

2916

OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)

1. Podmioty, na które oddziałuje projekt ustawy.

Projekt rozporządzenia oddziałuje na:
− jednostki samorządu terytorialnego oraz ich związki,
− ministra właściwego do spraw transportu w zakresie organizacji publicznego
transportu zbiorowego w międzywojewódzkich przewozach pasażerskich w
transporcie kolejowym.

2. Konsultacje społeczne.

Projekt rozporządzenia zostanie przesłany w ramach konsultacji społecznych do:

1. Związku Powiatów Polskich,
2. Unii Metropolii Polskich,
3. Związku Miast Polskich,
4. Unii Miasteczek Polskich,
5. Związku Gmin Wiejskich RP.
6. Związku Województw RP.
7. Marszałków województw (wszystkich).

Projekt zostanie opublikowany na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa
Infrastruktury.

Projekt zostanie przekazany do zaopiniowania Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu
Terytorialnego.

3. Wpływ regulacji na:

a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego

 
6
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na budżet państwa bądź
jednostek samorządu terytorialnego.

b) rynek pracy

Projekt nie będzie miał wpływu na rynek pracy.

c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw

Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

d) sytuację i rozwój regionalny

Projekt rozporządzenia nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.

e) środowisko naturalne

Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na środowisko naturalne.


02/54rch
 
7
Projekt
 

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 2010 r.

w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert1)
Na podstawie art. 91 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:


§ 1. Rozporządzenie określa inne niż cena obowiązkowe kryteria oceny ofert w
przypadku zamówień publicznych na zakup środków transportu drogowego zawarte w
załączniku do rozporządzenia.


§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.



PREZES RADY MINISTRÓW
 
                                                           
1) Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy 2009/33/WE Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie promowania ekologicznie czystych i
energooszczędnych pojazdów transportu drogowego (Dz. Urz. UE L 120 z 15.05.2009, str. 5).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr
220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545, Nr 91, poz. 742, Nr 157, poz.
1241, Nr 206, poz. 1591, Nr 219, poz. 1706 i Nr 223, poz. 1778.
Załącznik
do rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia
 
INNE NIŻ CENA OBOWIĄZKOWE KRYTERIA OCENY OFERT W PRZYPADKU
ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
NA ZAKUP ŚRODKÓW TRANSPORTU DROGOWEGO



§ 1. 1. Przy zakupie środków transportu drogowego podmiot zamawiający
obowiązany jest uwzględniać w specyfikacji istotnych warunków zamówienia czynnik
energetyczny i oddziaływania na środowisko podczas cyklu użytkowania pojazdu.
2. Czynnik energetyczny i oddziaływania na środowisko obejmują w szczególności:
1) zużycie energii;
2) emisje dwutlenku węgla;
3) emisje tlenku azotu, węglowodorów niemetanowych i cząstek stałych.

§ 2. Uwzględnienie czynnika, o którym mowa w § 1, następuje przez:
1) określenie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymogów
technicznych dotyczących parametrów energetycznych i środowiskowych dla
każdego rozważanego rodzaju oddziaływania oraz dodatkowych skutków
oddziaływania na środowisko, lub
2) uwzględnienie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia czynników
oddziaływania na zużycie energii oraz na środowisko:
a) jako kryterium oceny ofert, lub
b) przez określenie wartości pieniężnej tych czynników jako kryterium oceny
ofert.

§ 3. W przypadku, o którym mowa w § 2 pkt 1, ocenie podmiotu zamawiającego
podlega w szczególności:
1) czynnik energetyczny, o którym mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 – według metody pomiaru
zużycia paliwa zapewniającą porównywalność ofert, na podstawie wyników
powszechnie uznanych procedur testowych lub informacji dostarczonych przez
producenta określonego w przepisach o ruchu drogowym;
2) czynnikI oddziaływania na środowisko, o któryCH mowa w § 1 ust. 2 pkt 2 i 3 – w
postaci przywołania normy czystości spalin lub normy ograniczającej wpływ energii,
dwutlenku węgla, tlenku azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów niemetanowych.

§ 4. 1. W przypadku, o którym mowa w § 2 pkt 2 lit. a, ocenie podmiotu
zamawiającego podlegają w szczególności czynniki, o których mowa w § 1 ust. 2, określone
w ofercie przez wykonawcę.

2
2. W przypadku, o którym mowa w § 2 pkt 2 lit. b, w celu dokonania oceny ofert,
podmiot zamawiający dokonuje oceny ofert, stosując metodologię obliczania kosztów całego
cyklu użytkowania, o której mowa w § 5.

§ 5. 1. Przy obliczaniu kosztów zużycia energii oraz emisji dwutlenku węgla, tlenku
azotu, węglowodorów niemetanowych i cząstek stałych, które związane są z eksploatacją
środków transportu drogowego należy uwzględnić:
1) zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 2 i 3, na
kilometr, które powinny być obliczane na podstawie danych uzyskanych w wyniku
przeprowadzonych badań silników podczas testów wyrażonych w gramach na
kilometr lub w gramach na kilowatogodzinę;
2) koszty:
a) za jednostkę energii uzyskanej z paliwa, przed opodatkowaniem, wyrażone w
euro/l,
b) emisji dwutlenku węgla, wyrażone w euro/t, mieszczące się w skali 30-40 euro/t,
c) emisji
zanieczyszczeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 3, wyrażone w gramach na
kilometr,
d) zakupu pojazdu wyrażone w euro;
3) wartość określającą liczbę kilometrów w cyklu życia pojazdu.
2.
Wartość energetyczną paliw niezbędną do obliczenia kosztów podczas cyklu
użytkowania środków transportu drogowego określa tabela nr 1.

3. Koszty emisji zanieczyszczeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 2 i 3, określa tabela
nr 2.
4.
Przebieg/liczbę kilometrów podczas całego cyklu użytkowania pojazdu transportu
drogowego określa tabela nr 3.


§ 6. Podmiot zamawiający może stosować wyższe koszty, niż określone w tabeli nr 2,
o ile nie przekraczają one dwukrotności odpowiednich wartości tam określonych.
3
strony : 1 ... 40 ... 48 . [ 49 ] . 50 ... 54

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: