eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2759
  • Data wpłynięcia: 2010-02-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2010-02-17
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 36, poz. 197

2759

obywatelstwa polskiego, kodu państwa i numeru paszportu lub innego dokumentu
tożsamości. W celu zapewnienia jednoznacznej identyfikacji w systemie
informatycznym osób wyrażających zgodę na wpis do ewidencji producentów oraz
konieczność zagwarantowania skutecznych kontroli krzyżowych, niezbędne jest
wymaganie numeru PESEL/REGON. Ponadto należy zwrócić uwagę, że wyrażając
pisemną zgodę, czy wystawiając jakiekolwiek upoważnienie lub pełnomocnictwo nie
wystarczającym jest podanie tylko imienia i nazwiska, jednoznaczna identyfikacja
osoby jest możliwa wraz z podaniem nr PESEL/REGON. W przypadku
współposiadaczy, którzy nie są osobami fizycznymi wymagane jest podanie nr
REGON. Identyfikator ten łącznie z nazwą wiarygodnie identyfikuje podmiot
wyrażający zgodę na wpis dla wnioskodawcy. W tym przypadku, w imieniu
wyrażającego zgodę – osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej
osobowości prawnej, czytelny podpis składa osoba uprawniona do reprezentacji.

Ponadto, zgodnie z § 3, w przypadku ustanowienia pełnomocnika lub osoby
uprawnionej do reprezentacji wniosek zawiera dane wymienione w § 2 oraz do
wniosku dołącza się oryginał lub kopię potwierdzoną urzędowo pełnomocnictwa lub
dokumentu poświadczającego prawo do reprezentacji.
Wpisywanie przez producentów powyższych danych umożliwi uzyskanie
precyzyjnych danych sprawozdawczych o ilości wpisanych do ewidencji producentów
osób fizycznych będących producentami, pełnomocnikami, osobami uprawnionymi
do reprezentacji, wspólnikami s.c. i nieposiadającymi obywatelstwa polskiego oraz
wymaganych danych sprawozdawczych o przyznanej pomocy podmiotom
nieposiadającym obywatelstwa polskiego. Natomiast podanie adresu do
korespondencji ułatwi kontakt organu ARiMR z podmiotem, który złożył wniosek.
W § 4 projektu rozporządzenia proponuje się, aby we wniosku wnioskodawca
podawał imię i nazwisko lub nazwę posiadacza rachunku, nazwę i numer oddziału
banku oraz numer rachunku bankowego w standardzie NRB. Ponadto do wniosku
dołącza się dokument z banku poświadczający posiadanie rachunku bankowego.
Zgodnie bowiem z § 11 ust. 1 pkt 2 zarządzenia nr 5/2002 Prezesa Narodowego
Banku Polskiego z dnia 6 maja 2002 r. w sprawie sposobu numeracji rachunków
bankowych prowadzonych w bankach, do identyfikacji rachunków bankowych w
rozliczeniach krajowych stosuje się od 1 lipca 2004 r. wyłącznie standard NRB
(Numer Rachunku Bankowego) - Dz. Urz. NBP z 26.08.2002 r., z późn. zm.


6
W przypadku, gdy producent jest przetwórcą w rozumieniu przepisów
o organizacji rynku przetworów owocowych i warzywnych proponuje się, aby we
wniosku podawał datę wydania i numer decyzji o zatwierdzeniu przetwórcy, zgodnie
z § 5 projektu.
Proponuje
się również, by we wniosku o wpis do ewidencji producentów
wnioskodawca podawał informację o dołączanych załącznikach.

Ponadto, zgodnie z § 7 w przypadku ubiegania się o wpis do ewidencji
producentów organizacji producentów, proponuje się by wnioskodawca wypełniał i
dołączał do wniosku załącznik do wniosku o wpis do ewidencji producentów dla
organizacji producentów. W ww. załączniku wnioskodawca podawałby:
− kategorie produktów, ze względu na które organizacja producentów została
wstępnie uznana lub uznana,
− członków organizacji producentów z podaniem imienia i nazwiska albo nazwy,
numeru identyfikacyjnego, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli
został nadany a w przypadku osoby fizycznej również numer ewidencyjny
powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności (PESEL), a jeżeli
osoba fizyczna nie posiada obywatelstwa polskiego - kod kraju, numer
paszportu lub innego dokumentu tożsamości wraz z aktualna ich liczbą;
− datę przyjęcia do organizacji producentów;
− datę wydania oraz numer decyzji o uznaniu oraz wstępnym uznaniu lub
wpisie do rejestru organizacji producentów.
Wykaz kategorii produktów zawiera rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19
października 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania pomocy
finansowej na wspieranie grup producentów rolnych objętej planem rozwoju
obszarów wiejskich (Dz. U. Nr 238, poz. 2391, z późn. zm.).
Ponadto zaproponowane przepisy mają na celu ułatwienie obsługi zmian
składanych przez organizacje producentów. Zgłoszenie wykluczenia członka będzie
następowało poprzez podanie przez organizację jego danych identyfikacyjnych oraz
daty wykluczenia, natomiast zgłoszenie przyjęcia nowego członka będzie
następowało poprzez podanie jego danych identyfikacyjnych oraz wskazanie daty
przyjęcia do organizacji. Ponadto posiadanie tego typu informacji jest konieczne z
punktu widzenia usprawnienia przeprowadzania kontroli administracyjnej wniosków o
wypłatę środków dla grup producentów rolnych, a szczególnie weryfikacji składanych
załączników do wniosku o wypłatę środków, tj. wykazów faktur VAT i rachunków

7
potwierdzających skup produktów od członków grupy producentów rolnych w danym
roku działalności grupy. Data przyjęcia lub wystąpienia członków z grupy decyduje o
właściwym zweryfikowaniu zestawień oraz prawidłowym zakwalifikowaniu pozycji
potwierdzających skup i sprzedaż wyprodukowanych przez członków grupy
produktów lub grupy produktów.

W § 8 projektu zaproponowano, aby zaświadczenie o nadanym numerze
identyfikacyjnym zawierało w szczególności oznaczenie organu, datę wydania,
podstawę prawną wydania zaświadczenia, imię i nazwisko wnioskodawcy, któremu
został nadany numer identyfikacyjny, nadany numer identyfikacyjny oraz podpis z
podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do
wydania zaświadczenia.
Zgodnie z § 9 proponuje się, aby wniosek o wpis do ewidencji oraz
zaświadczenie o nadanym numerze identyfikacyjnym sporządzane było na
formularzach opracowanych i udostępnionych przez Agencję Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa.

Zgodnie z § 10 proponuje się, aby rozporządzenie weszło w życie z dniem
……. 2010 r.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Wejście w życie rozporządzenia w zaproponowanym terminie nie narusza
zasad demokratycznego państwa prawnego.
Projekt rozporządzenia ma na celu wdrożenie przepisów Unii Europejskiej do
prawa krajowego. W związku z powyższym projekt rozporządzenia nie będzie
podlegał procedurze notyfikacji zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23
grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi zgodnie z przepisami ustawy z dnia
7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr
169, poz. 1414 z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia nie znajduje się w programie prac legislacyjnych
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.



8
Ocena skutków regulacji


1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Rozporządzenie będzie miało wpływ na sytuację wnioskodawców, którzy chcą
uzyskać wpis do ewidencji producentów.

2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych
Projekt zostanie skierowany do konsultacji społecznych z niżej wymienionymi
organizacjami reprezentującymi rolników:
1)
Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych
2) Sekretariat
Rolnictwa
Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”
3) Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych
„Solidarność”
4) Związek Zawodowy Rolników „Ojczyzna”
5) Krajowy
Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych

6) Krajowy
Związek Plantatorów Buraka Cukrowego
7) Federacja
Związków Pracodawców – Dzierżawców i Właścicieli Rolnych
8) Związek Zawodowy Centrum Narodowe Młodych Rolników

9) Federacja
Związków Producentów Rolnych

10) Krajowa Rada Izb Rolniczych
11) Krajowa Izba Gospodarcza, Komitet Rolnictwa i Obrotu Rolnego

12) Krajowa Izba Biopaliw
13) Krajowe Zrzeszenie Producentów Rzepaku

14) Związek Zawodowy Rolnictwa „Samoobrona”.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie mieć wpływu na sektor
finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu
terytorialnego.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie mieć wpływu na rynek
pracy.

9
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie mieć wpływu na
konkurencyjność polskiej gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw.

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rozwój regionalny.



02/14rch

10
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 35 . [ 36 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: