Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów oraz o zmianie ustawy - Przepisy wprowadzające Kodeks karny
- znowelizowanie przepisów dotyczących zasad pobierania, testowania, przetwarzania, przechowywania i przeszczepiania komórek, tkanek lub narządów, dotyczących kwalifikacji osób związanych z tymi czynnościami;- wprowadzenie funkcji koordynatora pobierania narządów;- znowelizowanie przepisów karnych ustawy;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1657
- Data wpłynięcia: 2008-12-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów oraz o zmianie ustawy - Przepisy wprowadzające Kodeks karny
- data uchwalenia: 2009-07-17
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 141, poz. 1149
1657
omówienia kwestii związanych z przeprowadzaną kontrolą. Kontroler jest obowiązany
do informowania kierownika jednostki kontrolowanej o ustaleniach wskazujących na
ujawnione nieprawidłowości i uchybienia w działalności tej jednostki. W trakcie
kontroli kontroler ma prawo do sporządzania dokumentacji kontroli również w formie
fotograficznej i filmowej.
Przebieg kontroli kontroler dokumentuje w protokole kontroli. Ponadto, uregulowano
w nim przypadek, w którym kontrolowana jednostka uchyla się od odebrania
protokołu.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414) projekt rozporządzenia
zostanie umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia.
Zgodnie z § 5 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239,poz. 2039, z późn. zm.) projektowane rozporządzenie nie będzie
objęte notyfikacją norm i aktów prawnych umożliwiającą uczestnictwo
Rzeczypospolitej Polskiej w procedurach wymiany informacji określonych w
przepisach Wspólnoty Europejskiej.
7
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
Przedmiotowy projekt rozporządzenia należy zaliczyć do typu regulacji, dla której
w sferze kosztów i wydatków należy zastosować minimalny zakres OSR,
wykorzystujący do oceny jej skutków analizę opisowo - jakościową.
1. Podmioty, na które oddziałuje regulacja.
Banki tkanek i komórek, podmioty, o których mowa w art. 16a ust. 1, 17a ust. 1, art.
36 i art. 37 ustawy, Krajowe Centrum Bankowania Tkanek i Komórek i Centrum
Organizacyjno-Koordynacyjne do Spraw Transplantacji „Poltransplant”, urząd
obsługujący ministra właściwego do spraw zdrowia.
2. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora finansów publicznych.
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla jednostek
sektora finansów publicznych.
3. Wpływ regulacji na warunki życia społecznego i gospodarczego
w regionach.
Projektowane regulacje nie powodują następstw w rozwoju społecznym
i gospodarczym.
4. Wpływu regulacji na rynek pracy.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
8
5. Wpływ projektu na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość
w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Zgodność regulacji z prawem Unii Europejskim.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej
7. Konsultacje społeczne.
Projekt rozporządzenia zostanie rozesłany do podmiotów zajmujących się
pobieraniem, przechowywaniem i przeszczepianiem komórek, tkanek i narządów
oraz do: Narodowego Funduszu Zdrowia, Instytutu Hematologii i Transfuzjologii,
Naczelnej Izby Lekarskiej, Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych,
Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych, Komisji
Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Regionalnych Centrów
Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (łącznie 21), Centrum Zdrowia Dziecka,
Krajowego Centrum Bankowania Tkanek i Komórek, Centrum Organizacyjno-
Koordynacyjnego do Spraw Transplantacji "Poltransplant", banków tkanek
i komórek publicznych i niepublicznych (łącznie 11), banków krwi pępowinowej
publicznych i niepublicznych (łącznie 15), rejestrów dawców szpiku publiczne
i niepubliczne (łącznie 7), ośrodków przeszczepiających komórki, tkanki i narządy
ze szczególnym uwzględnieniem ośrodków wykonujących przeszczepienia
u dzieci. Projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Ministerstwa
Zdrowia i wysłany do zaopiniowania przez podmioty związane z pobieraniem,
przechowywaniem i przeszczepianiem komórek, tkanek i narządów.
9
01/48rch
10