  • 11. Data: 2018-03-14 21:59:10
    Temat: Re: kradziez samochodu u mechanika
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 16:08:23 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Ale zdajesz sobie sprawę jak komicznie to brzmi.
    Idiotycznie
    Ale...
    zdajesz obie sprawę komu odpowiadasz?

    > Sorry ja nie prawnik :-)
    Robert tu zaraz ciekawe prawidła zapoda;)

  • 12. Data: 2018-03-14 22:56:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-14, cef <c...@i...pl> wrote:

    > A dlaczego miałby odpowiadać?

    W jakimś zakresie pewnie będzie, ale jeśli dochowa nalezytej
    starannosci i nie będzie trzymał tego na otwartym podwórku z kluczykami
    w srodku...

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-03-14 23:39:07
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > kradziezy auta. czy mechanik odpowiada za samochod? ( samochod nie ma AC)

    Wiele razy zastanawiałem się nad tym. Warsztat to jest pikuś. Ale weźmy
    taki parking strzeżony. Stoi setka aut wartości np łącznie 5 mln zł.
    Ubezpieczenie od OC takiego parkingu to kwota astronomiczna, i nikt nie
    ubezpiecza. A może się zdarzyć, że w jednym z aut zrobi się zwarcie,
    dozorca akurat przysnął i skopciło się 10 aut w pobliżu. Co wtedy?
    Chłopina, który za 800 zł pilnuje tego bajzlu nie ma szans na zapłacenie
    jakiejkolwiek rekompensaty. Właściciel auta z wadliwym układem
    elektrycznym, choćby był krezusem, to też nie da rady.

  • 14. Data: 2018-03-14 23:52:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-14, adam <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    > ubezpiecza. A może się zdarzyć, że w jednym z aut zrobi się zwarcie,
    > dozorca akurat przysnął i skopciło się 10 aut w pobliżu. Co wtedy?

    Z OC tego, któremu zrobiło się zwarcie, no chyba że przysnął solidnie.

    > Chłopina, który za 800 zł pilnuje tego bajzlu nie ma szans na zapłacenie

    Chłopina odpowiada so określonej wyskości. Nie pamiętam już, 3 pensje?

    > jakiejkolwiek rekompensaty. Właściciel auta z wadliwym układem
    > elektrycznym, choćby był krezusem, to też nie da rady.

    Gorzej może mieć pracodawca chłopiny, jeśli chłopina się istotnie
    przyczynił.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-03-15 00:19:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2018 22:52:34 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Z OC tego, któremu zrobiło się zwarcie, no chyba że przysnął solidnie.

    Z OC pojazdu ? odpowiada za szkody spowodowane "ruchem pojazdu".

    > Chłopina odpowiada so określonej wyskości. Nie pamiętam już, 3 pensje?

    Ale za co - ze przysnal i nie zauwazyl pozaru szybko?

    A na ile uklad wadliwy ... bo czemu wlasciciel a nie producent
    wadliwego ukladu ?

    > Gorzej może mieć pracodawca chłopiny, jeśli chłopina się istotnie
    > przyczynił.

    J.

  • 16. Data: 2018-03-15 01:10:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-18 o 23:39, adam pisze:

> [...]
    > ubezpiecza. A może się zdarzyć, że w jednym z aut zrobi się zwarcie,
    > dozorca akurat przysnął i skopciło się 10 aut w pobliżu. Co wtedy?

    Parkingi miewają regulaminy i tam by trzeba zajrzeć, tym nie mniej jeśli
    nie ma odmiennych unormowań, to zastosowanie będzie miał art. 835 kc i
    kolejne. Tam jedynie owa o prawidłowym przechowaniu. Skoro strony
    omówiły sie na stanie na placu, to czemu parkingowy miałby odpowiadać za
    pożar? Ubezpieczenie OC parkingu jest o tyle bez sensu, że parking
    odpowiedzialności nie ponosi.

  • 17. Data: 2018-03-15 01:32:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z OC pojazdu ? odpowiada za szkody spowodowane "ruchem pojazdu".

    Ale wtedy OC nie małoby sensu, sczególnie że obowiązkowość tego
    ubezpieczenia ma określony cel. Co to znaczy w ruchu? Dosłownie? To co
    jak się zapali 1 min po wypadku w stacjonarnych już pojazdach?

    "[..]Za szkodę powstałą, a w związku z ruchem pojazdu mechanicznego uważa
    się również szkodę powstałą przy wsiadaniu do pojazdu mechanicznego i
    wysiadaniu z niego bezpośrednio przy załadunku i rozładunku pojazdu
    mechanicznego podczas zatrzymywania , postoju, garażowania.[..]"

    Tu jest cała treść orzeczenia i trochę dywagacji:
    https://blogoodszkodowaniach.pl/2016/03/28/pozar-sam
    ochodu-samozaplon-podpalenie-jak-wyglada-kwestia-ods
    zkodowania/

    > Ale za co - ze przysnal i nie zauwazyl pozaru szybko?

    Jakby zauważył szybciej, szkody mogłyby być mniejsze.

    > A na ile uklad wadliwy ... bo czemu wlasciciel a nie producent
    > wadliwego ukladu ?

    Ubezpieczyciel/właściciel będzie miał pewnie regres.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-03-15 06:43:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W jakimś zakresie pewnie będzie, ale jeśli dochowa nalezytej
    > starannosci i nie będzie trzymał tego na otwartym podwórku z kluczykami
    > w srodku...

    No zakładam, że taka skrajność nie występuje.
    Ot, auto parkuje na ulicy przed warsztatem - przed wykonaniem zlecenia
    czy po naprawie. Auto zamknięte, kluczyki w warsztacie, powiedzmy, że
    nawet w sejfie i ktoś kradnie to auto. Gdzie i jaka jest
    odpowiedzialność warsztatu?

  • 19. Data: 2018-03-15 07:49:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-15, cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > czy po naprawie. Auto zamknięte, kluczyki w warsztacie, powiedzmy, że
    > nawet w sejfie i ktoś kradnie to auto. Gdzie i jaka jest

    Nawet w trakcie wykonywania. MZ żadna (z poprawką na to co
    napisałem wcześniej), bo do kradzieży się nijak nie przyczynił.

    Zresztą tu takie coś wyguglałem (z orzeczniem SN):
    http://oszustwowarsztatu.pl/odpowiedzialnosc-warszta
    tu-za-kradziez-pojazdu-pozostawionego-do-naprawy/

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-03-15 08:33:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Z chęcią poznam opinię innych

    http://oszustwowarsztatu.pl/odpowiedzialnosc-warszta
    tu-za-kradziez-pojazdu-pozostawionego-do-naprawy/

    --
    Liwiusz