  • 1. Data: 2005-05-07 05:18:14
    Temat: Urząd Skarbowy a kupno mieszkania.
    Od: "wolim" <w...@i...pl>

    Witam.
    Mam taki problem

    Zamierzam kupić mieszkanie (cena 90 000).
    Jedynym moim dochodem jest renta rodzinna, którą dostaję od 7 lat w
    wysokości 1200 zł.
    Obecnie jestem studentem, nie mam rodziców, więc kwestia darowizny z ich
    strony odpada.

    Czy US może się doczepić skąd miałem pieniądze na mieszkanie, czy takie
    dochody są wystarczajace?

    Aha! Mieszkanie kupuję za gotówke.

    pozdro
    /\/\\/\/

  • 2. Data: 2005-05-07 05:47:50
    Temat: Re: Urząd Skarbowy a kupno mieszkania.
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy US może się doczepić sk?d miałem pieni?dze na mieszkanie, czy takie
    > dochody s? wystarczajace?
    >
    > Aha! Mieszkanie kupuję za gotówke.

    7x1200x12 = 100800

    Przy tej wielkosci dochodu masz bardzo duze prawdopodobienstwo kontroli
    z US po zakupie mieszkania.

    Na US dobrym srodkiem jest kredyt mieszkaniowy. Posplacalbys go z rok
    lub dwa i po sprawie ... jednak przy tej wielkosci dochodu pewnie nie
    uda się zadnego dostac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-05-07 06:09:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wolim wrote:
> [...]
    > strony odpada.
    >
    > Czy US może się doczepić skąd miałem pieniądze na mieszkanie, czy takie

    tak, przyczepi sie,
    jezeli masz konto bankowe i tam wplywa renta, to wystarczy jeden rzut
    oka na twoje konto, aby ci udowodnic, ze nie miales szans odlozyc takich
    pieniedzy.

  • 4. Data: 2005-05-07 06:52:30
    Od: "wolim" <w...@i...pl>

    witek wrote:

    > tak, przyczepi sie,
    > jezeli masz konto bankowe i tam wplywa renta, to wystarczy jeden rzut
    > oka na twoje konto, aby ci udowodnic, ze nie miales szans odlozyc takich
    > pieniedzy.

    no dobrze... a jeśliby jeszcze dodać np. odszkodowanie w wysokości ok.
    20000, które dostałem z ubezpieczalni po śmierci ojca?

  • 5. Data: 2005-05-07 07:05:54
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > no dobrze... a je?liby jeszcze dodać np. odszkodowanie w wysoko?ci ok.
    > 20000, które dostałem z ubezpieczalni po ?mierci ojca?

    Z historii konta bez problemu mozna wywnioskowac ile wydajesz na zycie.
    1200 zl to dzis kwota, ktora pozwala na jakies podstawowe warunki
    zyciowe dla jednej osoby. Nikt nie uwierzy, ze z tych pieniedzy przez 7
    lat odlozyles 70 tys zl. Nawet jesli te 20 tys byly na lokacie, to i tak
    wciaz za malo.

    Widzisz teraz jakie sa problemy z szarą strefą ... nie placiles
    podatkow, robiles na czarno, zyles z naszych podatkow, a teraz musisz tą
    kase wyprac i tu masz problem.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-05-07 07:16:22
    Od: gogo <g...@i...pl>

    wolim napisał(a):

    > no dobrze... a jeśliby jeszcze dodać np. odszkodowanie w wysokości ok.
    > 20000, które dostałem z ubezpieczalni po śmierci ojca?

    Raczej nie wystarczy.
    Zależy od urzędu. My dostaliśmy do wypełnienia formularz, gdzie trzeba
    było podać wszystkie dochody i wszystkie wydatki za ostatnie 5 lat.
    Także oszacować koszty bytowe za ten okres. Pani w urzędzie dała na to
    tydzień :-) Wydatki nie udokumentowane dochodem ujawniły się od razu. Na
    szczęście odnalazły się poświadczenia zasobów gotówkowych z
    wcześniejszych lat i jakoś sie wybrnęło.

  • 7. Data: 2005-05-07 07:22:16
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > jezeli masz konto bankowe i tam wplywa renta, to wystarczy jeden rzut oka
    > na twoje konto,

    Tylko nie tak latwo rzucac okiem na konto kolego. Procedury ujawnienia stanu
    konta sa dosc precyzyjnie okreslone w przepisach.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2005-05-07 07:48:00
    Od: gogo <g...@i...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

> [...]
    >

    > Tylko nie tak latwo rzucac okiem na konto kolego. Procedury ujawnienia
    > stanu konta sa dosc precyzyjnie okreslone w przepisach.

    Praktyka jest taka, że jak urząd skarbowy dowie się o wydatku ( np. z
    aktu przesłanego przez notriusza) i nie znajdzie dochodu w pitach
    skałdanych przez podatnika, to wzywa podatnika do wykazania źródła
    dochodu. I to podatnik ma wykazać, a nie urząd.

  • 9. Data: 2005-05-07 07:56:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wolim wrote:

    > no dobrze... a jeśliby jeszcze dodać np. odszkodowanie w wysokości ok.
    > 20000, które dostałem z ubezpieczalni po śmierci ojca?

    jak masz na to papierek to nie ma sprawy
    generalnie wszystkie metody na wykazanie skad sie mialo kase sa dobre.
    US bedzie to sumowal z kalkulatorem w rece z dokladnoscia do dwoch
    miejsc po przecinku.

  • 10. Data: 2005-05-07 07:58:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SQLwysyn wrote:

> [...]
    >

    > Tylko nie tak latwo rzucac okiem na konto kolego. Procedury ujawnienia
    > stanu konta sa dosc precyzyjnie okreslone w przepisach.

    Dostaniesz propozycje nie do odrzucenia, abys sam przyniósł.
    Chyba, że chcesz na poważnie zadrzeć z US,ale jak ci oficjalnie
    rozpoczną kontrolę to wtedy masz przechlapane.