  • 1. Data: 2005-02-03 14:19:24
    Temat: Spoldzielnia mieszkaniowa a podlaczenie TV Kablowej
    Od: AdamW <a...@K...pl>

    Witam,

    Mam problem ze spoldzielnia mieszkaniowa, ktora zarzadza moim blokiem.
    W bloku wszystkie mieszkania sa wlasnosciowe.

    Problem dotyczy podlaczenia do bloku telewizji kablowej.
    Podpieta jest linia TPSA, oraz dziala "provider" internetowy, ktory
    "wygral przetarg" na okablowanie i dostarczanie internetu.
    Jest cale okablowanie TV, jednak od 1,5 roku nie ma w bloku kablowki, a
    spoldzielnia zaslania sie raz koniecznoscia oddania drugiego skrzydla
    bloku, raz koniecznoscia przeprowadzenia glosowania wsrod mieszkancow
    (takiej koniecznosci nie bylo przy podplaczaniu TPSA i "dostawcy
    internetu"), generalnie sprawa jak stala tak stoi nadal i nie zapowiada
    sie zeby sie to zmienilo.

    Moje pytanie brzmi:
    Czy spoldzielnia moze w ten sposob nie dopuszczac TV Kablowiej?
    Czy bedac wlascicielem mieszkania mam jakies prawo domagac sie
    mozliwosci zalozenia kablowki?
    Co mozna ew. prawnie zrobic zeby ta sytuacje zmienic, na co sie powolac
    etc.?

    Nie wiem juz co mam robic. Glownie zalezy mi na dostepie do internetu,
    bo niestety to co w bloku jest, to InternetDSL podzielony na 30 osob.

    Bede wdzieczny za pomoc, bo juz powoli szlag mnie trafia.

    Takie "jaja" sa ze Spoldziela im. Staszica w Krakowie.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2005-02-03 14:47:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    AdamW napisał(a):

    > Czy spoldzielnia moze w ten sposob nie dopuszczac TV Kablowiej?

    A czy jakikolwiek operator kablowy wyraził zainteresowanie tym obiektem?

    > Czy bedac wlascicielem mieszkania mam jakies prawo domagac sie
    > mozliwosci zalozenia kablowki?

    Od kogo? Od spółdzielni? Spółdzielnia nie świadczy usług TVK

    > Co mozna ew. prawnie zrobic zeby ta sytuacje zmienic, na co sie powolac
    > etc.?

    Jeżeli znajdzie się jakiś operator chętny zainwestować w Wasze budynki,
    to on - na podstawie Prawa telekomunikacyjnego może negocjować warunki
    ze spółdzielnią. Od razu uswiadamiam, że jakiekolwiek "głosowania" nad
    wyborem operatora można sobie darować, ponieważ KAŻDY operator
    świadczący usługi o charakterze publicznym może świadczyć usługi na
    terenie swojej działalności, w szczególności w KAŻDYM bloku
    wielorodzinnym (niezależnie od tytułu własności), jeżeli chociaż jeden
    mieszkaniec wyrazi zainteresowanie akurat tą ofertą.

    M.

  • 3. Data: 2005-02-03 15:00:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > działalności, w szczególności w KAŻDYM bloku wielorodzinnym (niezależnie
    > od tytułu własności), jeżeli chociaż jeden mieszkaniec wyrazi

    to tylko teoria ;)
    w wielu spoldzielniach jest tak, ze kablowka dogaduje sie z wladzami
    spoldzielni i ma np wylacznosc, a spoldzielnia nie zazwala na okablowanie
    innym kablowkom
    tak bylo np u mnie na osiedlu, do czasu az zmienil sie zarzad i wposcil
    wszystkich chetnych

  • 4. Data: 2005-02-03 15:18:26
    Od: AdamW <a...@K...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > A czy jakikolwiek operator kablowy wyraził zainteresowanie tym obiektem?

    tak, ale spoldzielnia nie wyrazila zgody.

    > Od kogo? Od spółdzielni? Spółdzielnia nie świadczy usług TVK

    chodzilo mi o podpiecie kablowki przez jakas firme.

> [...]
    > wielorodzinnym (niezależnie od tytułu własności), jeżeli chociaż jeden
    > mieszkaniec wyrazi zainteresowanie akurat tą ofertą.

    operator chetny jest i byl, ale spoldzielnia mowi ze najpierw glosowanie
    czy mieszkancy chca kablowke.

    Dzieki
    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2005-02-03 15:19:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > innym kablowkom
    > tak bylo np u mnie na osiedlu, do czasu az zmienil sie zarzad i wposcil

    Od bodajże 2001 roku operator TVK jest operatorem telekomunikacyjnym i z
    tego tytułu przysługują mu stosowne uprawnienia. Inną sprawą jest, czy
    mu sie chce - z reguły są to niezbyt duże firmy, bez zaplecza prawnego i
    z niewielkim kapitałem.

    M.

  • 6. Data: 2005-02-03 15:20:32
    Od: AdamW <a...@K...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > tego tytułu przysługują mu stosowne uprawnienia. Inną sprawą jest, czy
    > mu sie chce - z reguły są to niezbyt duże firmy, bez zaplecza prawnego i

    W UPC (spora firma) powiedzieli ze spoldzelnia nie wyrazila zgody i na
    tym stanelo.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2005-02-03 15:30:38
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
> [...]
    > wielorodzinnym (niezależnie od tytułu własności), jeżeli chociaż jeden
    > mieszkaniec wyrazi zainteresowanie akurat tą ofertą.

    Teoretycznie tak jest. A co w sytuacji, gdy np. kablówka czy dostawca
    internetu potrzebuje zasilania do swoich urządzeń, a spółdzielnia 'nie da,
    bo nie'?

    P.

  • 8. Data: 2005-02-03 16:03:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paszczak napisał(a):

    > Teoretycznie tak jest. A co w sytuacji, gdy np. kablówka czy dostawca
    > internetu potrzebuje zasilania do swoich urządzeń, a spółdzielnia 'nie da,
    > bo nie'?

    Art. 140 PT. 1. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest
    obowiązany umożliwić operatorom oraz podmiotom, o których mowa w art. 4
    pkt 1, 2, 4, 5 i 8, instalowanie na nieruchomości urządzeń
    telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod, na albo nad
    nieruchomością oraz umieszczanie tabliczek informacyjnych o
    urządzeniach, a także ich eksploatację i konserwację, jeżeli nie
    uniemożliwia to racjonalnego korzystania z nieruchomości.

    2. Warunki korzystania z nieruchomości przez operatora ustala się w
    umowie, która powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia wystąpienia
    przez operatora o jej zawarcie.

    3. Korzystanie z nieruchomości, o której mowa w ust. 1, jest odpłatne,
    chyba że linia lub urządzenia telekomunikacyjne służą zapewnianiu
    telekomunikacji właścicielowi lub użytkownikowi nieruchomości, na ich
    wniosek.

    4. Jeżeli strony nie zawrą umowy w terminie, stosuje się przepisy art.
    124 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.
    U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543, z późn. zm. 4)). Prezes URTiP może
    występować w postępowaniu spornym na prawach strony. Do Prezesa URTiP
    stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące
    prokuratora.

    5. Jeżeli nieruchomość stanowi przedmiot użytkowania, najmu, dzierżawy
    lub trwałego zarządu, przepisy ust. 1-4 stosuje się odpowiednio.

    Tyle prawo. Rolą operatora jest wyegzekwowanie go stosownie do swoich
    potrzeb.

    M.

  • 9. Data: 2005-02-03 16:29:21
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Art. 140 PT. 1. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest
    [...]

    Tu nie ma mowy o zasilaniu. Czy należałoby się zwrócić do zakładu
    energetycznego z wnioskiem o oddzielne przyłącze?

    > 3. Korzystanie z nieruchomości, o której mowa w ust. 1, jest odpłatne,

    ...i spółdzielnia zaproponuje jedyne 100.000 zł miesięcznie za klatkę
    schodową. I co wtedy?

    P.