    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziury na drogach i zagrozenie zycia lub zdrowia
    Date: Tue, 14 Feb 2006 19:54:34 +0100

    poreba [###d...@p...com.###] napisał:

    > A ja się tak zastanawiam: gdyby na skutek rażących
    błędów/niedbalstwa w
    > technologii utrzymania sieci energetycznych pojawiło się zagrożenie
    > zdrowia i życia dla użytkowników i osób postronnych, gdyby na skutek
    > *obiektów budowlanych* - prokuratura zaczęłaby pracę.
    > Dlaczego to nie działa w przypadku dróg?
    > Jakieś przepisy szczególne tu działają?

    No bo rozsądnych rozmiarów dziura w drodze powinna zostać zauważona
    przez kierującego i ominięta. Prądu nie widać, a dziury tak. Choć znam
    przypadek przedstawienia zarzutu z powodu niewłaściwie zamocowanej
    pokrywy studzienki telekomunikacyjnej, do które wpadło dotkliwie się
    raniąc przechodzące dziecko. Ale to są przypadki szczególne. Normalnie
    dziura rzadko kiedy powoduje jakieś poważniejsze zagrożenie dla
    zdrowia lub życia ludzkiego.