    Subject: Re: cenzuro-odporność usenetu [Was: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <a...@w...eu> <gXsAE.33422$%G7.13000@fx09.ams1>
    <5cd318e5$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <1...@4...net>
    <qb613q$r0d$1@node1.news.atman.pl>
    <u...@4...net> <a...@w...eu>
    <5cd9d840$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5cd9e2cd$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 17 May 2019 22:26:13 +0200

    W dniu 14.05.2019 o 11:34, Wojciech Bancer pisze:

    > Technicznie każdy może kasować posty i swoje, i innych osób.

    O ile protokół przewiduje tzw. CANELe i kasowanie swoich, to przyznam,
    że nie za bardzo wiem, jak byś chciał skasować NA SERWERACH kogoś
    innego. Choć to, ze ja nie wiem, nie oznacza, ze sie nie da. Większość
    czytników pozwala na lokalne kasowanie postów. Natomiast niektóre
    serwery usnetowe w ogóle nie przyjmują CANELa, nnawet od osoby, która
    wysłała post.

    Teraz nie chce mi się w takie rzeczy bawić, ale jak dawniej bardziej sie
    angażowałem na grupach, to miałem lokalny serwer zbierający posty z
    wielu serwerów - nie pamiętam, jak się to nazywało. I tam, jeśli nawet
    ktoś gdzieś coś skasował, to przeważnie przychodziło to z innego
    serwera, który w ogóle CANCELa nie przyjmował.