    From: <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak wygląda rozprawa w Sądzie o nabycie spadku??
    Date: Tue, 14 Feb 2006 13:08:47 +0000 (UTC)

    Witam.

    Mam takie zapytanie (zresztą nie pierwsze już na ten temat i tematy temu
    podobne), a mianowicie, czy ktoś może mi powiedzieć, jak wygląda sprawa o
    stwierdzenie nabycia spadku??
    Jakiś czas temu złożyłem do Sądu wniosek, i teraz na dniach otrzymałem
    wezwanie do Sądu i generalnie nie wiem, co dalej. Czy Sąd na rozprawie np.:
    przeczyta testament, przeczyta wniosek, powie, że wszystko jest "ok",
    wniosek jest zasadny i nastąpi rozdzielenie majątku wg złożonego wniosku??
    Albo np. powie, że wniosek i testament są nieważne, i nastąpi ustawowy
    podział majątku?? Czy w takich sytuacjach, któraś ze stron może się nie
    zgodzić z opinią Sądu??
    I czy będzie nas Sąd, niezależnie od przypadku i przebiegu sprawy
    (spadkobierców ustawowych i testamentowych) o coś wypytywał np.: jak się
    układały nasze relacje ze spadkodawcą, jak często odwiedzaliśmy spadkodawcę,
    czy namwialiśmy spadkodawcę, do napisania testamentu w takiej a nie innej
    formie, albo powoływał jakiś świadków??

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc i informację, bo szczerze mówiąc troszkę mnie
    to wszystko (a wszczególności brak wiedzy na temat - jak to wygląda)
    przeraża...