  • 1. Data: 2004-08-17 19:33:28
    Temat: Bank zapomniał...proszę o poradę
    Od: "Jacek" <sq1dnu@wytnij_to.wp.pl>

    Witam
    W skrócie sprawa ma się tak:
    2 czerwca 2004 r. Bank "X" otrzymał na piśmie wypowiedzenie ( pismo o
    likwidacji rachunku firmowego ) wraz z dyspozycją przelania salda na podany
    rachunek w Banku "Y". Według regulaminu miał na to 30 dni wypowiedzenia,
    czyli do dnia 2 lipca całe saldo powinno znaleźć się już na koncie w banku
    "Y". Ku mojemu zdziwieniu tak się nie stało, więc poszedłem tam sprawdzić o
    co chodzi. Po kilku minutach poszukiwania dokumentów, pani w banku "X"
    oświadczyła że faktycznie zaszła pomyłka, ktoś z pracowników podpisał
    likwidację lecz tego nie zrobił, przyznali się do błędu.. Przez cały ten
    okres ( od 2 lipca do 16 sierpnia ) była nadal pobierana prowizja od
    prowadzenia rachunku, to oczywiste... Sprawa oparła się o kierownika, który
    mnie przepraszał i obiecał zwrot pobranej prowizji ( co jest również
    oczywiste ) oraz nakazał pracownikowi natychmiastową realizację przelewu i
    likwidacji rachunku. Jeszcze raz podkreślam, że Bank przyznał się do pomyłki
    a moje pytanie brzmi: Czy wobec zaistniałej sytuacji mogę domagać się
    odszkodowania, zadośćuczynienia od Banku??? Jeśli tak, to proszę o poradę
    jak by było najlepiej sprawę rozegrać, czego mogę się spodziewać?? Czy
    podczas pisania zażalenia do Dyrektora Banku mogę coś zaproponować, czy może
    zwrócić się z zapytaniem co zaoferuje mi Bank??? A może jest jeszcze jakieś
    inne rozwiązanie??? Dodam, że przez tą sytuację miałem trochę problemów i
    tylko dlatego chcę się domagać rekompensaty, na co mogę liczyć???

    Dziękuję z góry

    Pozdrawiam całą grupę

    Jacek ze Szczecina
    GG#1595470
    s...@w...wytnijto.pl

  • 2. Data: 2004-08-17 20:00:38
    Temat: Re: Bank zapomniał...proszę o porad
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > inne rozwi?zanie??? Dodam, że przez t? sytuację miałem trochę problemów i
    > tylko dlatego chcę się domagać rekompensaty, na co mogę liczyć???

    Bank pewnie wypnie sie niewlasciwą strona ciala i co najwyzej zwroci ci
    wszystkie pobrane oplaty. A reszte bedziesz mogl dochodzic w sądzie ...
    o ile bedziesz potrafil udowodnic, ze poniosles w wyniku tego
    niedopatrzenia jakies wymierne szkody.

  • 3. Data: 2004-08-17 20:08:21
    Temat: Re: Bank zapomniał...proszę o poradę
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jacek wrote:

    > Czy wobec zaistniałej sytuacji mogę domagać się
    > odszkodowania, zadośćuczynienia od Banku???

    zadośćuczynienia - nie
    odszkodowania - możesz wykazać szkodę?

    KG

  • 4. Data: 2004-08-17 20:27:15
    Od: "Jacek" <sq1dnu@wytnij_to.wp.pl>

    > zadośćuczynienia - nie
    > odszkodowania - możesz wykazać szkodę?

    Więc tak:
    W banku "Y" miałem zamiar założyć lokatę aby nie ponosić kosztów prowadzenia
    rachunku. Z powodu nie przelania tych pieniędzy, lokata nie była możliwa i
    Bank "Y" pobierał opłatę. Ponadto musiałem dokonać przelewu gotówkowego
    ponieważ pieniędzy na koncie nie było, za który również pobrano większą
    opłatę niż za przelew bezgotówkowy. To że się najeździłem, nawkurzałem i
    wysłuchiwałem pretensji od osób ( współwłaścicieli kasy ) - pomijam... To co
    straciłem postaram się odzyskać, ale czy za to że Bank nie dotrzymał umowy
    nic poza zwrotem kosztów się nie należy??? Jak to wygląda w drugim kierunku
    kiedy to klient popełniłby podobną pomyłkę???

    Jacek

  • 5. Data: 2004-08-17 21:05:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <sq1dnu@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości

    Nie rozumiem jedynie z jakiego powodu oczywistym dla Ciebie jest, że przelew
    miał być wykonany po terminie wypowiedzenia. No bo dla mnie oczywistym to
    wcale nie jest. Przelew powinien być wykonany niezwłocznie. Konto zamknięte
    i rozliczone po terminie wypowiedzenia.