  • 1. Data: 2010-12-12 19:34:49
    Temat: zmiana zasad spłaty pożyczki z ZFSS
    Od: adziasta <a...@g...com>

    Witam Was,
    mam pożyczke z ZFSS na zakup mieszkania. Sposob naliczania i splacania
    odsetek jest bardzo korzystny dla pracownika (rowna rata kredytu +
    rowna rata odsetek). Co za tym idzie, w porownaniu z pozyczka bankowa,
    szybciej splacany jest kapital.
    ZFSS chce zmienic metode rozliczania pozyczki przyjmujac od nowego
    roku model uzywany w bankach (wiaze sie to ze zmiana systemu
    informatycznego obslugujacego pozyczki). Problem w tym, ze pozyczka
    bedzie przeliczona wedlug nowego modelu. W moim przypadku i wiekszosci
    pracownikow z dnia na dzien podwyzszy mi sie kapital do splaty o ok
    1000 zl.
    Czy pracodawca moze w ten sposob postapic? Wedlug mnie saldo
    niesplaconego kapitalu powinno byc przeniesione do nowego systemu i
    dopiero wtedy zmieniona metoda rozliczania pozyczki.
    W umowie nie jest przewidziana opcja zmiany warunkow (oprocz
    oprocentowania) a jedynie standardowy zapis o tym, ze w sprawach nie
    objetych umowa obowiazuja przepisy Kodeksu Cywilnego. Jakie sa w
    zwiazku z tym opcje. Czy moge nie podpisac aneksu zmieniajacego umowe.
    Czy jezeli nie podpisze aneksu, musze splacic calosc pozczki?
    Pozdrawiam i dziekuje za porade.
    Adziasta