  • 1. Data: 2010-12-29 05:52:16
    Temat: zaradność czy już przemyt
    Od: "trok" <t...@t...pl>

    Witam,

    w związku z różnicami cen na pograniczu krajów np. Polska-Ukraina dochodzi
    do pewnych działań ludzi chcących zarobić i działań Państwa, które tego nie
    chce:)

    Przykładowo czy zatankowanie do baku paliwa na Ukrainie rodzi skutki prawne
    w Polsce, gdybym chciał wypompować jego zawartość i wykorzystać np. w
    domowej kosiarce do trawy (bez dalszej odsprzedaży)?

    Pytam bo czytałem ostatnio artykuł na Onecie :(, jak to ludzie sobie radzą z
    szarą rzeczywistością np. przewożąc w baku paliwo. Ponoć są specjalne modele
    aut, które się doskonale sprawdzakją (duży bak).

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2010-12-29 08:45:52
    Temat: Re: zaradność czy już przemyt
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Chcesz okradać państwo? Masz płacić 5zł/litr i koniec, za coś trzeba
    zbudować delfinarium w Warszawie.

  • 3. Data: 2010-12-29 08:58:02
    Temat: Re: zaradno?ć czy już przemyt
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > w Polsce, gdybym chciał wypompować jego zawarto?ć i wykorzystać np. w
    > domowej kosiarce do trawy (bez dalszej odsprzedaży)?

    słyszałem, że do fabrycznego możesz lać ile wlezie i jeździć. Oczywiście nie
    znam podstawy prawnej ;P

    Ciekawe jakbym sobie ciągnikiem siodłowym jeździł tam i tu i po 300 litrów
    przewoził ;)

    Icek

  • 4. Data: 2010-12-29 08:58:46
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ciekawe jakbym sobie ciągnikiem siodłowym jeździł tam i tu i po 300 litrów
    > przewoził ;)

    aaaaaaa, już wiem, Państwo sobie już z tym problemem poradziło. Dlatego są
    kolejki dla ciężarowych na granicy ;)

    Icek

  • 5. Data: 2010-12-29 23:41:24
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Kupić możesz ile wejdzie do fabrycznego zbiornika, ale nie wolno tego zlać
    do innych celów! No chyba, że... naprawiasz ten zbiornik...
    ps. wycwanili sięe na wschodniej granicy i gdy tak parę razy przekraczasz
    granice to patrzą na wskaźnik paliwa i po cichutku spisuja stan licznika.
    Jak wrócisz za szybko, to Ci nie uwierza,że miałeś przepał i sruuuu po
    portfelu.
    ps. prości zolle na to leją, ale ich szefostwo... zobaczcie z ciekawości na
    www.celnicy.pl jaką kasą obdzielili się oficerowie na koniec roku... Niby
    bida w kraju, a oni nagrody i wyrównania po kilkanascie tysięcy złociszy!

  • 6. Data: 2010-12-30 07:59:05
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-30 00:41, Agall pisze:

> [...]
    > bida w kraju, a oni nagrody i wyrównania po kilkanascie tysięcy złociszy!

    To co prawda nie ta grupa, ale prosi się, aby przytoczyć dowcip kończący
    się zdaniem:
    "no to zostawimy go na jedną zmianę samego na granicy".

    A, że problem to nie nowy, świadczyć może choćby Biblia, gdzie "celnik"
    coś znaczy ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.