  • 1. Data: 2005-12-08 19:40:46
    Temat: wspólne konto bankowe, smierć małżonki
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Jakie fakty prawne występują w momencie śmierci wpółmałżonka, który był
    również wpółwłaścicielem konta bankowego?
    Czy należy do banku zgłosić smierć? Jesli tak to w jakim terminie, czy są
    kary za brak info na ten temat? itp.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 2. Data: 2005-12-08 22:13:37
    Temat: Re: wspólne konto bankowe, smierć małżonki
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Ja bym wybral kase i ich zawiadomil

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 3. Data: 2005-12-08 22:35:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Jacek23 wrote:

    > Ja bym wybral kase i ich zawiadomil

    Ja tez, tak na wszelki wypadek. Prawnik jakby co wybroni. A zamrozic
    sobie konto bo bank tak chce, to niefajne.

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 4. Data: 2005-12-09 07:54:37
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > również wpółwłaścicielem konta bankowego?
    > Czy należy do banku zgłosić smierć? Jesli tak to w jakim terminie, czy są

    Najpierw wybrać kase i upewnić się ze nie wplłynie na konto kolejna
    renta/emerytura/pensja a potem zawiadamiac bank. Bo inaczej
    to mimo iz wszystko co na koncie wspołmqłżonek pewnie odzyska ale bank moze zrządać
    najpierw przeprowadzenia postepowania
    spadkowego a to ozbnacza czekanie.

    A.

  • 5. Data: 2005-12-09 08:01:25
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Agryppa napisał(a):
> [...]
    > również wpółwłaścicielem konta bankowego?
    > Czy należy do banku zgłosić smierć? Jesli tak to w jakim terminie, czy są

    Nie znam się, ale wydaje mi się że jako współwłaściciel może nadal
    normanie korzystać ze środków na koncie bez obaw. Co innego w przypadku
    pełnomocnictwa.
    A nie byłoby najprościej zapytać w banku?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-12-09 10:25:47
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Arek Margraf wrote:
    > ale bank moze zrządać
    > najpierw przeprowadzenia postepowania spadkowego a to ozbnacza czekanie.
    >

    > A.
    A jakie postępowanie spadkowe tutaj może chodzić? Jeśli zyje mąż to czy jego
    majątek ma byc blokowany? Z czego ma żyć?
    Potrzebowałbym jakichś podstaw prawnych na ten temat.

  • 7. Data: 2005-12-09 14:21:15
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > A jakie postępowanie spadkowe tutaj może chodzić? Jeśli zyje mąż to czy jego
    > majątek ma byc blokowany? Z czego ma żyć?
    > Potrzebowałbym jakichś podstaw prawnych na ten temat.

    1. To bylo konto WSPOLNE wiec byc moze powinny byc z niego zaspokojone jakies
    roszczenia osób trzecich

    zreszta:

    2. Jak np mamy wspolny samochód labo mieszkanie to bez sprawy spadkowej - po smierci
    jednego z malzonków - nie da sie tym
    dysponowac.(tzn mozna jezdzic albo mieszkac ale nie mozna sprzedac) wiec co w tym
    dziwnego ze z kontem bankowym jest podobnie

    3. Nie wiem czy są podstawy prawne wiem tylko ze taka BYWA praktyka banku - mozna
    dowiedzec się incognito czegos na ten temat.
    Byc moze praktyka ta jest nieuzasadniona prawnie ale w niektórych bankach sie zdaza.

    A co do postepowania spadkowego to standardowa procedurka na tej grupie sa tacy co
    wiedza lepiej. Sklada sie wniosek w sondzie,
    wymienie majątek zmarlego i czeka na wyzaczenie terminu rozprawy

    Wiem ze wiele instytucji finansowych zabezpiecza sie jak moze i wiem ze np pieniedzy
    z OFE bez procedury spadkowej sie nie
    wyciągnie mimo ze 0,5 nalezy się wspołmałżonkowi jak.... no nalezy sie

    A.