  • 1. Data: 2003-10-15 21:44:18
    Temat: umowa o dzieło a ZUS
    Od: "Marysia" <z.fijolek@NO_SPAM_chello.pl>

    Jak w temacie.
    Czy jakakolwiek część podatku odprowadzanego od umowy o dzieło (chyba 19%, o
    ile się nie mylę) jest odprowadzana do ZUS-u?
    Albo inaczej: Czy ZUS dowie się, że jestem zatrudniona na umowę o dzieło?
    Dzięki
    Marysia

  • 2. Data: 2003-10-16 09:47:26
    Temat: Re: umowa o dzieło a ZUS
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Marysia" <z.fijolek@NO_SPAM_chello.pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie.
    > Czy jakakolwiek część podatku odprowadzanego od umowy o dzieło (chyba 19%,
    > ile się nie mylę) jest odprowadzana do ZUS-u?

    Nie. Podatek to podatek i trafia do budżetu.

    > Albo inaczej: Czy ZUS dowie się, że jestem zatrudniona na umowę o dzieło?

    A czemu miałby się dowiedzieć i dlaczego nie chcesz aby się dowiedział? Z
    umowy o dzieło nic mu nie jesteś winna ( o ile się nie zmieniły przepisy ...
    znowu ).

    Depi.

  • 3. Data: 2003-10-16 09:58:52
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> napisał:
    > A czemu miałby się dowiedzieć i dlaczego nie chcesz aby się dowiedział? Z
    > umowy o dzieło nic mu nie jesteś winna ( o ile się nie zmieniły przepisy ...
    > znowu ).

    Może chodzić o nowe renty socjalne. Teraz będą wypłacane przez ZUS,
    a o ile się nie mylę, to dochód z umów o dzieło wpływa na zawieszenie
    wypłacania renty socjalnej (w odróżnieniu od renty inwalidzkiej czy
    rodzinnej).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 4. Data: 2003-10-16 11:40:43
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:bmlq4r$ojk$1@zeus.man.szczecin.pl...

> [...]
    > a o ile się nie mylę, to dochód z umów o dzieło wpływa na zawieszenie
    > wypłacania renty socjalnej (w odróżnieniu od renty inwalidzkiej czy

    OIC. Nie wiem - może wystąpić do US o takie info. A poza tym to nieładnie
    wyłudzać od Państwa, które i tak ledwo zipie.

    pozdrawiam

    --
    Depi.