  • Data: 2011-10-26 20:42:44
    Temat: szkoda komunikacyjna - oświadczenie sprawcy nic nie warte!
    Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    proszę o komentarz wątku na pl.misc.samochody ->
    (nie wiem czy link zadziała -> załączam treść - proszę o powiedź w wątku
    oryginalanym):

    dziś PZU wyjasniło mi, że oświadczenie sprawcy które on podpisał nie jest
    nic warte.
    jeśli sprawca nie potwierdzi - a wówczs szkoda nie jest uznana.

    W tym przypadku na miejscu zdrzenia była wezwana policja, ale PZU ma problem
    z ustaleniem oświadczenia policji. Konkretniej udało mi się dociec, że PZU
    albo źle wystosowało zapytanie do policji (albo z innego nie znanego mi
    powodu) - policja wysłał im pizmo że nie było unich takiego zdarzenia.

    Suma sumarum pozostaję w sytuacji jakby nie było wezwanej policji, ale mam
    świadczenie sprawcy w ręku, które jako że - cytując PZU - nie jest
    potwierdzone przez sprawcę (wysłali pisamo (dwa) do sprawcy nie otrzymali
    żadnej odpowiedzi) -> sprawę zamknęli ze statusem odmowa wypłaty. nawet nie
    szkodzui że mam zdjęcia autasprawcy wykonane bezpiśrednio po nastąpieniu
    zdarzenia (inicjatywa własna).

    Gdyby nie własne dochodzenie na komisariatach - normalną (!) procedurą
    policja by trwała w oświadczeniu, że szkody nie było.

    Czy to nie kwalifiikuje się do rzecznika praw konsumenta? Na co mi w takim
    razie to chromolone oświadczenie sprawcy?