    From: "czarny_kruk" <c...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rekojmia po raz xxx
    Date: Mon, 17 Jun 2002 01:53:07 +0200

    wiem, ze temat walkowany milion razy, wiec wybaczcie.
    Art. 560 KC
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
    albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić,
    jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną
    od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
    zgodnie z warunkami umowy (chodzi tu o umowe na czas okreslony /tzw.
    cyrograf/ podpisywany przy kupnie telefonu "w promocji" telefon jest
    niepodzielnym zestawem i NIE jest sprzedawny oddzielnie /jak mi to wmawial
    yntelygentny pan w sklepie/. tak wiec jezeli stwierdze np. po 10 miesiacach
    iz rzecz posiada wady /np. po tychze 10 miesiacach telefon przestanie sie
    wlaczac - mozna przeciez na miejscu stwierdzic, iz jest to wada/ moge
    telefon oddac i zazadac zwrotu pieniedzy a) za telefon ( za abonament??) lub
    wymiany na nowy? co oznacza w tym artykule sformulowanie "chyba, ze wady sa
    nieistotne" - kto(co) okresla co jest wazne a co nie?? koles przeciez moze
    powiedziec iz wlaczanie telefonu nie jest istotne, albo cos podobnego.
    interesuja mnie konstruktywne, przemyslane i podparte prawnie komentarze :]
    ps. pamietam iz w Rzepie byl kiedys swietny artykul na ten temat, moze
    znacie odnosnik?
    dzieki wielkie za cierpliwosc.