  • 1. Data: 2007-09-18 21:38:18
    Temat: podatek od spadku
    Od: "fuzzyl" <f...@o...pl>

    czesc,
    moja mama otrzymala spadek po swojej mamie: dom+dzialka, ktora sklada sie z
    dwoch czesci: budowlanej ok. 500m2 (na ktorej jest dom) i rolnej ok.
    1000m2(dzialki nie sa wydzielone) ale na podatku z UM widnieje wyrazny
    rozdzial i placi sie rozne kwoty.
    1. Pani w US calosc dzialki policzyla jak budowlana. Czy faktycznie miala
    racje? Czy nie powinna zastosowac jakiejs innej kwoty dla czesci rolnej?
    2. Powierzchnia domu wynosi ok. 95m2, czy w zwiazku z tym co czytalem lokale
    mieszkalne ponizej 110m2 nie wlicza sie do kwoty podatku? Czy tutajsie myle,
    jesli tak to prosze mnie oswiecic.
    3. Czy istnieje jakis "rozsadny" sposob obnizenia podatku? Cos czytalem na
    temat ustanowienia wspolwlasnosci, ale to chyba tutaj juz nie zagra. Z tego
    co pamietam mama ma podpisana umowe najmu czesci lokalu, moze to cos pomoze?

    z gory dziekuje wszystkim za informacje i podpowiedzi
    Damian

  • 2. Data: 2007-09-19 02:57:15
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "fuzzyl" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwoch czesci: budowlanej ok. 500m2 (na ktorej jest dom) i rolnej ok.
    > 1000m2(dzialki nie sa wydzielone) ale na podatku z UM widnieje wyrazny

    Widocznie w planie zagospodarowania działki jest cała pod budownictwo, a te
    500m2 jest opodatkowane, ponieważ tyle powierzchni jest zabudowane.

    > 1. Pani w US calosc dzialki policzyla jak budowlana. Czy faktycznie miala
    > racje? Czy nie powinna zastosowac jakiejs innej kwoty dla czesci rolnej?

    Dobrze. Jak wyżej. Jeżeli z planu wynika pod budownictwo, to na tej części
    rolnej też można postawić dom.
    --
    Maluch