  • 1. Data: 2006-09-17 03:30:24
    Temat: mandat przez telefon
    Od: barba<b...@i...pl>

    Złapał mnie uliczny radar, o czym telefonicznie powiadomiła mnie miła panienka z
    policji. Uprzedziła, że jeśli nie zgłosze się do komendy w terminie do 30 dni od
    popełnienia wykroczenia i nie zaplacę mandatu, sprawa zostanie przekazana do
    sądu grodzkiego, a wtedy kara będzie wyższa. Było to na dzień przed upływem
    wspomnianych 30 dni, więc zgłosiłam się, zapłaciłam, po czym naszły mnie
    wątpliwości. Czy telefoniczne powiadomienie ma jakąś moc prawną i czy - w
    przypadku, gdyby np. nie było mnie wtedy w domu, faktycznie sprawę skierowano
    by do sądu i czy przypadkiem nie powinni mnie o wykroczeniu powiadomić bardziej
    oficjalnie, np. pisemnie. To był mój pierwszy mandat w życiu (prawo jazdy mam 0d
    20 lat), ale wolałabym wiedzieć, jak zachować się w przyszłości. Pozdrawiam
    grupowiczów
    Barba

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-17 09:22:38
    Temat: Re: mandat przez telefon
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "barba" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    Podejrzewam, że z jakiegoś powodu ktoś zawalił termin, albo ów radar znajdował
    się w innej miejscowości, niż mieszkasz. "Panienka" po prostu chciała Ci iść na
    rękę, bo mandat jest zawsze dla obydwu stron prostszym rozwiązaniem. Mogłaś się
    nie zgłosić na telefon i wysłano by materiały do sądu.