    From: "Adam" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: klopoty za granica ?
    Date: 19 Jul 2007 12:09:02 +0200

    Witajcie !

    Nie wiem, czy ktorekolwiek z osob czytajacych ta grupe spotkalo sie z taka
    sytuacja, ale moze ktores mialo tego pecha co my i trafilo tak nieszczesliwie...
    Ale do rzeczy: mieszkam juz w Niemczech kilka miesiecy, z poczatkiem tego
    miesiaca zonka z malym dzieckiem dolaczyla do mnie. Wczoraj, gdy bylem w pracy,
    zonka przytrafilo sie cos takiego: kupowala ciuszki dla dziecka i w paczce zamiast
    7 sztuk,bylo 8 sztuk body.Na nieszczescie probowala dobrac kolorami -- jako ze
    dla chlopca z innej paczki.Tak czy inaczej zamiast byc w opakowaniu 7 bylo 8.
    Na kasie pracownica nie sprawdzala ilosci, ale ochrona pewnie widziala jak zonka
    przeklada te ciuszki i wziela ja i malego do biura ochrony.Jako ze nie bardzo
    mowi po niemiecku, ochroniarz nie mogl sie z nia dogadacm jak sie to stalo.
    Zadzwoniono po policje a zonka do mnie.Policja zdazyla przyjechac wczesniej, jak
    ja przyjechalem przetlumaczylem policjantowi co i jak,oni spisali to, kazali
    zonce podpisac i
    powiedzieli,ze skoro zostali juz wezwani, musza sprawe puscic dalej ciagiem
    urzedowym, nie wiem czy do sadu czy do prokuratury... Ochroniaz chcial, zeby
    zonka podpisala papier, ze ukradla ten jeden ciuszek (wartosci notabene 1.4
    Euro) ale
    nie zgodzilismy sie na to.Kazal nam jednak zaplacic 50E, za co dostalem
    pokwitowanie i poinformowal zonke ze nie moze odwiedzac tej sieci sklepow przez rok.
    Potem wyszlismy i to koniec tej opowiesci. Coz, tak wygladala cala sytuacja.Jak
    oczywiscie domyslacie sie, zonka nie chciala ukrasc tego, jest bardzo
    praworzadna osoba i teraz bardzo sie tym martwi.Zarabiam tutaj co najmniej
    dobrze,wiec nie musiala tego robic...
    Teraz pytanie do Was: moze znacie na tyle niemieckie prawo by powiedziec mi,
    jakie nieprzyjemnosci moga wyniknac z zaistnialej sytuacji i jakiego dalszego
    ciagu mozemy sie spodziewac...?

    Pozdrawiam,
    Adam