  • 1. Data: 2003-07-22 08:37:49
    Temat: kara w zawieszeniu a praca w szkole
    Od: "Syl" <s...@b...pl>

    Zdaję niebawem egzamin na nauczyciela mianowanego. Jeśli go zdam, to od
    września szkoła musi zatrudnić mnie na innych warunkach. W Karcie
    Nauczyciela napisano, że "stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i z
    nauczycielem dyplomowanym nawiązuje się na podstawie mianowania, jeżeli:
    4) nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie..."
    A ja właśnie mam przed sobą jeszcze rok kary pozbawienia wolności w
    zawieszeniu...Czy będzie moim obowiązkiem dostarczenie do szkoły
    zaświadczenia o niekaralności? Czy może szkoła sama o to występuje?
    Dziękuję za odpowiedzi
    Sylwia

  • 2. Data: 2003-07-22 09:43:03
    Temat: Re: kara w zawieszeniu a praca w szkole
    Od: "Grazyna" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Syl" <s...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4) nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie..."
    > A ja właśnie mam przed sobą jeszcze rok kary pozbawienia wolności w

    Ale wazne jest, czy to byla kara za przestepstwo popelnione umyslnie. Z
    przytoczonego przez Ciebie przepisu wynika, ze za nieumyslne przestepstwa
    mozna byc karanym i nie jest to przeszkoda do mianowania.

    >Czy będzie moim obowiązkiem dostarczenie do szkoły
    > zaświadczenia o niekaralności?

    Tego nie wiem, ale jesli Cie nie wezwa do zlozenia, to sama nie wychodz
    przed orkiestre

    Czy może szkoła sama o to występuje?

    odp. jw.

    > Dziękuję za odpowiedzi

    Nie ma za co

    > Sylwia

    Grazyna

  • 3. Data: 2003-07-22 09:58:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfj0t5$7g3$1@atlantis.news.tpi.pl>, Grazyna wrote:

    > Tego nie wiem, ale jesli Cie nie wezwa do zlozenia, to sama nie wychodz
    > przed orkiestre

    Tak, a za 2 lata okaże się, że jednak podpadała pod tą karalność, a
    pomijajac względy karne, jej pensja po mianowaniu pewnie będzie wyższa i
    przyjdzie jej zwracać różnicę z odsetkami.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-07-22 10:00:27
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

> [...]
    > zawieszeniu...Czy będzie moim obowiązkiem dostarczenie do szkoły
    > zaświadczenia o niekaralności? Czy może szkoła sama o to występuje?

    Szkoła w ogóle nia ma prawa Cię zatrudnić!
    Bo:

    Art. 10. 1. Stosunek pracy z nauczycielem nawiązuje się na podstawie umowy o
    pracę lub mianowania, z zastrzeżeniem ust. 8.

    8. Nie można nawiązać stosunku pracy z nauczycielem, który nie spełnia
    warunków, o których mowa w ust. 5 pkt 2-5, z zastrzeżeniem ust. 9.

    5. Stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i z nauczycielem dyplomowanym
    nawiązuje się na podstawie mianowania, jeżeli:
    1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli
    państw Unii Europejskiej;
    2) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;
    3) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub dyscyplinarne, lub
    postępowanie o ubezwłasnowolnienie; 4) nie był karany za przestępstwo
    popełnione umyślnie;
    5) posiada kwalifikacje wymagane do zajmowania danego stanowiska;
    6) istnieją warunki do zatrudnienia nauczyciela w szkole w pełnym wymiarze
    zajęć na czas nieokreślony.

    I według mnie zdanie wstępne ust. 5 w ogóle nie ma tu znaczenia.
    Ale oczywiście mogę się mylić. Szkoła o zaświadczenie występuje
    chyba sama.

    Michał Łętowski

  • 5. Data: 2003-07-22 10:10:41
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > Tak, a za 2 lata okaże się, że jednak podpadała pod tą karalność, a
    > pomijajac względy karne, jej pensja po mianowaniu pewnie będzie wyższa i
    > przyjdzie jej zwracać różnicę z odsetkami.

    Jak to wydedukowałeś?

  • 6. Data: 2003-07-22 11:10:09
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfj2j3$r54$1@absinth.dialog.net.pl>, poilkj wrote:
    > Jak to wydedukowałeś?

    Nie da rady jeśli na przykład okaże się że ta osoba wiedziała o wymogu
    niekaralności? W końcu płacił w sumie więcej niż powinien. Jeśli nie da rady, to
    przepraszam, palnąłem.

    --
    Marcin