  • 1. Data: 2002-05-20 11:28:28
    Temat: format xls
    Od: "Ar3k" <a...@w...pl>

    Witam!
    Mam do napisania aplikacje internetowa w jezyku PHP (darmowy). Wyniki
    dzialania tej aplikacji beda w formacie MS Excell (komercyjny). Czy moge
    "produkowac" w swojej aplikacji pliki Excela? Czy ewentualnie trzeba bedzie
    wykupic jakas licencje ?

    Pozdrawiam Ar3k

  • 2. Data: 2002-05-20 20:45:45
    Temat: Re: format xls
    Od: "fastB" <d...@p...fm>

> [...]
    > dzialania tej aplikacji beda w formacie MS Excell (komercyjny). Czy moge
    > "produkowac" w swojej aplikacji pliki Excela? Czy ewentualnie trzeba
    nie!
    przecież nie "dostarczasz programu" a jedynie plik "współpracujący" z nim.
    Masz pewnie office (pirata-chyba, np mnie nie stać) i przeczytaj licencję
    użytkownika.
    Jest program licznik (ten sam problem) i zapytaj gościa jak on to widzi JEGO
    adres
    p...@p...com

  • 3. Data: 2002-05-22 12:48:13
    Od: "Ar3k" <a...@w...pl>

    Użytkownik "fastB" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > użytkownika.
    > Jest program licznik (ten sam problem) i zapytaj gościa jak on to widzi

    Tak ale wez np. format pliku *.gif z tego co ja wiem(moge sie mylic) aby
    uzywac tego formatu w swoim programie trzeba miec jakas licencje.

  • 4. Data: 2002-05-22 15:41:58
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >"produkowac" w swojej aplikacji pliki Excela? Czy ewentualnie trzeba bedzie
    Format Excell'a nie podlega ochronie prawem autorskim. Produkując
    takie pliki nie tylko nie szkodzisz producentowi Excell'a ale jeszcze
    znajdujesz mu nowych klientów.

  • 5. Data: 2002-05-22 16:11:49
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    >Format Excell'a nie podlega ochronie prawem autorskim. Produkując takie
    pliki nie tylko nie szkodzisz producentowi >Excell'a ale jeszcze znajdujesz
    mu nowych klientów.

    Dzieki za info

    pozdrawiam Arek

  • 6. Data: 2002-05-22 20:15:32
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 22 May 2002 18:11:49 +0200), "Arek"
    <a...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >pliki nie tylko nie szkodzisz producentowi >Excell'a ale jeszcze znajdujesz
    >mu nowych klientów.

    Może tak, a może mu ich odbierasz (-> SO/OO)

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-05-22 23:24:32
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

    >"Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
    >Może tak, a może mu ich odbierasz (-> SO/OO)
    To pewnie sam Microsoft odbiera sobie klientów używając w Excelu
    własny format ...

    --
    HTML to twój obowiązek http://www.niusy.pl/ !

  • 8. Data: 2002-05-23 06:37:53
    Od: "Ar3k" <a...@w...pl>

    >To pewnie sam Microsoft odbiera sobie klientów używając w Excelu własny
    format ...

    Hehe, masz racje.
    Arek

  • 9. Data: 2002-05-25 06:20:55
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Ar3k" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzialania tej aplikacji beda w formacie MS Excell (komercyjny). Czy moge
    > "produkowac" w swojej aplikacji pliki Excela? Czy ewentualnie trzeba

    Jeśli sprzedajesz program pisany w Office musisz mieć licencje. Oczywiście
    może nikt tego nie wymagać. Ale przy jakiejkolwiek kontroli .. :)

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 10. Data: 2002-05-25 08:24:20
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    Vicky napisał(a):
    > Jeśli sprzedajesz program pisany w Office musisz mieć licencje. Oczywiście
    > może nikt tego nie wymagać. Ale przy jakiejkolwiek kontroli .. :)

    Co to jest "program pisany w Office"? Microsoft Office to pakiet biurowy,
    a nie narzędzie do programowania. Zadający pytanie zaznaczył, że pisze
    program w PHP (czyli właściwie skrypt generujący stronę WWW po stronie
    serwera), który miałby generować plik w jednym z formatów Office'a.
    Pytanie więc istnieje tylko, czy użycie formatu plików Excel we własnych
    programach jest obwarowane jakimiś ograniczeniami (jak to jest z formatem
    GIF), czy nie. A na to pytanie już uzyskał odpowiedź wcześniej.

    Pozdrawiam,
    Gerard