    From: "EagleEye" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zaliczka przy ustnej umowie zamiany
    Date: 13 Jul 2007 14:17:24 +0200

    Witajcie!

    Mam zagwostkę.

    Postanowiłem zamienić swój samochód na motocykl. Znalazłem okazję. Właściciel
    moto powiedział jednak, że muszę mu wpłacić 1500zł różnicy (ponieważ uznał, że
    jego sprzęt był idealny, a mój nie). Wpłaciłem przelewem (mam dowód) z tytułem
    "Zaliczka".

    Po przyjeździe na miejsce okazało się, że sprzęt nie jest idealny. Mówiąc
    wprost bałbym się nim wyjechać na drogę.

    On stwierdził, że mój samochód też jest wadliwy. Rozeszliśmy się bez zamiany.

    Wróciłem więc spowrotem kawał drogi. Długo mnie zwodził, opowiadał, że zaraz
    zwróci kasę kilka razy. W końcu byłem stanowczy i powiedziałem, że już sie nie
    bede przypominal. Niech on kase przeleję spowrotem. Dziś, po kilku tygodniach
    oświadczył, że pieniędzy mi nie odda, bo przepada.

    Ja żadnej umowy z klauzulą przepadającej zaliczki nie podpisałem.

    Jak to wygląda z tą zamianą? Czy to rzeczywiście zaliczka, czy różnica
    wynikająca np z jakości sprzętu, który ja miałem.

    Mam szanse wygrać?