eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych i ich usunięcia › Żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych i ich usunięcia
    From: Tomek <n...@n...no>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych i ich usunięcia
    Date: Thu, 10 Mar 2011 12:42:07 +0100

    Od wczoraj już trzykrotnie nękała mnie przedstawicielka firmy Mapy
    Ścienne Beata Piętka <http://www.mapy.com.pl>; usiłowała coś sprzedać,
    za każdym razem pytając, czy może rozmawiać z mężem pani X (ze mną).
    Mówiła tak niewyraźnie, że dopiero po 3 telefonie udało mi się zrozumieć
    nazwę firmy. Wszelkie pytania o powtórzenie nazwy lub adresu siedziby
    ignorowała. Tak samo z prośbami o zaprzestanie dalszego dzwonienia,
    które padły już w czasie pierwszej rozmowy.
    Telefony są spod innego numeru, niż te oficjalnie podane na stronie.

    Ponieważ moje imię nigdy nie padło w rozmowie, podejrzewam, że posiadają
    dane żony. Ja oraz żona bardzo uważamy na wszelkie klauzule dot.
    przetwarzania danych os. i nigdy nie wyrażamy zgody. Chciałbym
    skutecznie pozbyć się tego natręta i zmusić ich do usunięcia wszelkich
    danych moich lub żony.

    Jak to zrobić, jeżeli nie mam pewności, czyje dane są im znane? Czy
    można się dowiedzieć, skąd dane zostały pozyskane? Czy zgłoszenie
    zaprzestania ich przetwarzania przekazane telefonicznie lub mailem jest
    tak samo ważne jak listowne? Jakie ustawy to regulują? Czy gdzieś to
    można zgłosić?

    Dzięki za odpowiedzi.