  • 1. Data: 2004-10-12 16:45:23
    Temat: Wynajem lokalu a rezygnacja - pytanie
    Od: " viscaelbarsa" <v...@g...pl>

    Witam

    Mam takie pytanko: Jeśli z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem zarazerwuję lokal
    np. na zabawę weselną ( oczywiście podpisując na tą okliczność umowę ),
    zapłacę zaliczkę i zrezygnuję na 2-3 tygodnie z rezerwacji, to czy
    właściciel ma prawo tą zaliczkę zatrzymać sobie? Dodam tylko, że w umowie
    nic nie było na temat ewentualnej rezygnacji, a właściciel po rezygnacji i
    prośbie o zwrot pieniędzy powiedział ( przy świadkach ) że nie ma sprawy,
    odda pieniądze, tym bardziej, że nie poniósł jeszcze żadnych kosztów w
    związku z przygotowaniem tej imprezy.
    Czy ma do tego prawo? ( nawet jeśli poniósł jakieś wydatki )?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie

  • 2. Data: 2004-10-12 17:22:10
    Temat: Re: Wynajem lokalu a rezygnacja - pytanie
    Od: "Remek" <c...@c...tam>

    Chyba takie ze w ty terminie nie mogl wynajac sali innej osobie, to chyba
    jasne:)

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 3. Data: 2004-10-13 10:33:01
    Od: "Jarek" <s...@p...onet>

    KASA PRZEPADA CI BEZPOWROTNIE. PO TO W KOŃCU SA ZALICZKI, ABY ZAREZERWOWAC
    TERMIN.

    JESTEM JEDNAK CIEKAWY JAK JEST ODWROTNIE.
    SPOTKALEM SIE Z CZYMS TAKIM: WYNAJMUJE SALE A GOSC MOWI MI , ZE SORY ALE
    POMYLKA I ZWRACA MI ZALICZKE (JAKIES 2 MCE PRZED SLUBEM)
    ZOSTAWILEM MU ZALICZKE ABY NYC SPOKOJNYM O TERMIN
    SLYSZLAEM, ZE POWINIEN ZWROCIC JAKIES KROCIE ZALICZKI (CHYBA 3 KROTNĄ
    WARTOSC)
    ZWROCIL DOKLADNIE TYLE ILE MU DALEM. MOZE KTOS ZNA TEMAT I POWIE JAK JEST .

    POZDRAWIAM

  • 4. Data: 2004-10-16 16:33:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, Jarek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ZOSTAWILEM MU ZALICZKE ABY NYC SPOKOJNYM O TERMIN
    >+ SLYSZLAEM, ZE POWINIEN ZWROCIC JAKIES KROCIE ZALICZKI (CHYBA 3 KROTNĄ

    1. nie krzycz.
    2. było dla jasności na kwicie napisać że to jest ZADATEK.

    +++++++
    Art. 394. § 1. W braku odmiennego zastrzeżenia umownego albo zwyczaju
    zadatek dany przy zawarciu umowy ma to znaczenie, że w razie niewykonania
    ^^^^^^^
    umowy przez jedną ze stron druga strona może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić i otrzymany zadatek zachować, a jeżeli sama
    go dała, może żądać sumy dwukrotnie wyższej.
    -------

    "Zaliczka" nie jest prawnie uregulowana i zleceniobiorca/wynajmujący
    może twierdzić że była "na wydatki" wg art. 743 KC - no i wg art.
    741 je zwraca - inna sprawa że IMHO powinien zwrócić odsetki :>

    >+ ZWROCIL DOKLADNIE TYLE ILE MU DALEM. MOZE KTOS ZNA TEMAT I POWIE JAK JEST .

    Zadaj googlowi hasło "kodeks cywilny"... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd