  • 1. Data: 2014-07-10 07:27:47
    Temat: Wycięcie drzewa - koszty - pozwolenie
    Od: michał <m...@n...eu>

    Witam
    Mam w ogródku wielkiego świerka, na wysokość 3 piętra. Sąsiedzi się boją
    że może upaść. Wystąpiłem o pozwolenie, był jakiś człowiek z UM i
    powiedział że pozwolenie wyda bez problemu bo drzewo jest za wysokie.
    W zamian za wycięcie tego mam posadzić 2 nowe.
    I mam pytanie czy za pozwolenie się płaci - gapa ze mnie bo zapomniałem
    zapytać a wyjechałem na urlop, a na necie czytałem że płaci się za cm
    nawet jak jest pozwolenie.

  • 2. Data: 2014-07-10 07:40:59
    Temat: Re: Wycięcie drzewa - koszty - pozwolenie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-10 07:27, michał wrote:
    > [...]
    > I mam pytanie czy za pozwolenie się płaci - gapa ze mnie bo zapomniałem
    > zapytać a wyjechałem na urlop, a na necie czytałem że płaci się za cm
    > nawet jak jest pozwolenie.

    Jeśli wycięcie drzewa nie ma związku z prowadzoną działalnością
    gospodarczą to za pozwolenie nie płacisz.

    Piotrek

  • 3. Data: 2014-07-10 18:40:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja zupełnie offtopicznie:

    On Thu, 10 Jul 2014, Piotrek wrote:

    > Jeśli wycięcie drzewa nie ma związku z prowadzoną działalnością gospodarczą
    > to za pozwolenie nie płacisz.

    ...a za wycięcie? ;)

    Ale w sumie miałem inną uwagę: kiedy ostatnio (dość dawno, przyznaję)
    zaglądałem do przepisu, to ów przepis nie wiązał restrykcji z faktem
    powiązania z DG, lecz wprost ze statusem właściciela terenu z drzewem:
    przedsiębiorca podlegał pod "gospodarcze", niezależnie od statusu
    tereny i "powiązania" tego drzewa.
    Zmieniło się?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-07-10 18:58:48
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Jeśli wycięcie drzewa nie ma związku z prowadzoną działalnością
    > gospodarczą to za pozwolenie nie płacisz.

    Płaci się, nie wiem ile, zależy od użędu.
    I ci odpiszą podając terminy, kiedy wolno ci wyciąć.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 5. Data: 2014-07-10 20:01:22
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Jul 2014 07:40:59 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Jeśli wycięcie drzewa nie ma związku z prowadzoną
    > działalnością gospodarczą to za pozwolenie nie płacisz.
    Niedokładnie. Jeżeli osoba fizyczna uzyskuje zezwolenie na
    usuwanie drzewa/krzewu to nie nakłada się na nią opłat
    (liczonych właśnie m.in. wg obwodu na pierśnicy).

    Jednak niektóre UG/UM/ 'zezwolenie na usuwanie' traktują
    jako 'inne zezwolenie' o którym mowa w ustawie o opłacie
    skarbowej i liczą sobie za wydanie decyzji 87 peelenów (82
    za zezwolenie + 5 a podanie).

    AFAIR bezpodstawnie, biorąc pod uwagę treść art. 3 ///Nie
    podlega opłacie skarbowej: dokonanie czynności urzędowej,
    wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia (pozwolenia,
    koncesji), jeżeli na podstawie odrębnych przepisów podlegają
    innym opłatom o charakterze publicznoprawnym lub są od tych
    opłat zwolnione/// oraz to że w załączniku do ustawy w poz.
    III.44, 2) 'zezwolenia na usuwanie' znalazły się w
    zwolnieniach pod poz. 6)

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2014-07-10 23:01:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-10 18:40, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > powiązania z DG, lecz wprost ze statusem właściciela terenu z drzewem:
    > przedsiębiorca podlegał pod "gospodarcze", niezależnie od statusu

    Nie wiem jak było dawniej ale teraz ewentualne opłaty wnosi posiadacz (a
    nie właściciel) i zwolnienie jest (między innymi) jeśli osoba fizyczna
    usuwa na cele nie związane z DG.

    Piotrek