  • Data: 2012-10-08 01:40:31
    Temat: Uniknięcie kary za viatoll
    Od: TeeP <t...@m...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Z powodu mojego błędu, bo nie policzyłem dobrze DMC, przejechałem się dziś
    30km samochodem z przyczepą z DMC 3530kg.
    Przejazd tą drogą powyżej 3500kg jest płatny w systemie viatoll, a opłata
    to około 2.50zł.

    Z tego co znalazłem w internecie za moje zbrodnie zostanie nałożona kara
    pieniężna w drodze decyzji administracyjnej około 60000zł, a wersji bardzo
    optymistycznej 3000zł.
    Interpretacja organów kontroli jest taka, że 3000zł się należy za każdy
    odcinek drogi płatnej, a ja takich odcinków pokonałem 20.

    Chodzi o to że zdałem sobie po fakcie sprawę z popełnionego błędu,
    chciałbym się do niego przyznać, żyć uczciwie, zapłacić te 2.50zł i spać
    spokojnie.
    Czy jest jakaś taka możliwość, jakieś prawo z którego mógłbym skorzystać?
    wnieść tą opłatę i potem uniknąć dzięki temu kary odwołując się do sądu od
    ewentualnie nałożonej kary?
    GDDKA samo z siebie nie będzie chciało współpracować, ale myślę o
    rozwiązaniu typu że wysyłam im po prostu pieniądze na konto, do tego
    wysyłam pismo z wyjaśnieniem.
    Czy coś takiego pozwoliłoby mi uniknąć kary?