    From: "robert" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa o zakazie konkurencji
    Date: Wed, 6 Jul 2005 11:28:27 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@213.25.168.145

    Witam
    W poprzednim zakładzie pracy miałem podpisaną umowę o zakazie konkurencji.
    Obejmowała ona zakaz w trakcie zatrudnienia, a także przez dwa lata po
    ustaniu zatrudnienia za ustawowe 25%. W umowie nie było nic na temat formy
    czy terminów wypowiedzenia umowy., jedynie wzmianka, że w sprawach
    nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy z ustawy o zakazie zwalczania
    nieuczciwej konkurencji i kodeksu pracy.
    W trakcie wypowiedzenia pracodawca przedstawił pismo o wypowiedzeniu umowy o
    zakazie konkurencji. Kontekst wypowiedzenia m.in. że ustały przyczyny i w
    związku z tym wypowiadam Panu umowę z zachowaniem terminu (którego nie ma w
    umowie) i że "łącząca nas umowa przestanie obowiązywać z dniem ...."

    Teraz moje pytanie, czy wypowiedzenie tej umowy jest skuteczne? Jakie mam
    szanse na uzyskanie odszkodowania z tytułu powyższej umowy?

    W Internecie udało mi się dotrzeć tylko do jednego przypadku w firmie Forcan
    S.A. i ustnego uzasadnienia SN Sygn. akt II PK 258/04 (GP z 26 kwietnia
    2005).

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady.
    Robert