  • 1. Data: 2010-02-24 17:04:20
    Temat: Ubezwłasnowolnienie i opiekun prawny
    Od: buddha <t...@p...fm>

    Witam,

    pytanie skierowane jest do osób, które miały osobiście do czynienia z
    wymienionym w temacie problemem. Chciałbym zostać opiekunem prawnym
    mojego pradziadka (98l.). Mam odpowiednie zaświadczenie lekarskie o
    jego stanie zdrowia psychicznego, jednak z tego co słyszałem sąd może
    zalecić dodatkowe badanie przez biegłego (komisję?).

    Jestem ciekaw jaki jest przebieg takiego badania? W szczególności
    interesuje mnie w jaki sposób osoba o ograniczonej możliwości
    decydowania o sobie jest informowana przez sąd lub biegłego o
    dotyczącym jej postępowaniu.

    Wolałbym na przykład, aby używano sformułowania "przyznanie opiekuna
    prawnego" niż "ubezwłasnowolnienie". Obawiam się, że słysząc o
    ubezwłasnowolnieniu itp. dziadek poczuje niechęć i brak zaufania do
    sprawy, która ma służyć jego dobru.

  • 2. Data: 2010-02-24 18:51:58
    Temat: Re: Ubezwłasnowolnienie i opiekun prawny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    buddha wrote:
> [...]
    > prawnego" niż "ubezwłasnowolnienie". Obawiam się, że słysząc o
    > ubezwłasnowolnieniu itp. dziadek poczuje niechęć i brak zaufania do

    jeli dziadek jest na tyle sprawny, ze rozumie co sie kolo niego dzieje
    niech ci podpisze pelnomocnictwo.
    Bedziesz mogl wystepowac w jego imieniu a dziadek nie bedzie czul niecheci.

  • 3. Data: 2010-02-24 20:09:44
    Od: buddha <t...@p...fm>

    On 24 Lut, 19:51, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > jeli dziadek jest na tyle sprawny, ze rozumie co sie kolo niego dzieje
    > niech ci podpisze pelnomocnictwo.
    > Bedziesz mogl wystepowac w jego imieniu a dziadek nie bedzie czul niecheci.

    ok, dziękuję