  • 1. Data: 2002-06-19 06:59:27
    Temat: Spółka cywilna i działalność gospodarcza
    Od: "Artur Dworakowski" <#no-spam#artur@2i.pl>

    Witam!

    Jestem wspólnikiem spółki cywilnej. Czy jednocześnie mogę zarejestrować i pr
    owadzić jednoosobową działalność gospodarczą (o podobnym profilu) ?
    Jeżeli tak, to jak się wtedy mają sprawy rozliczeń z urzędami?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź,
    Artur Dworakowski

  • 2. Data: 2002-06-19 16:01:10
    Temat: Re: Spółka cywilna i działalno?ć gospodarcza
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 19 Jun 2002 08:59:27 +0200), "Artur
    Dworakowski" <#no-spam#artur@2i.pl> był(a) napisał(a):

    >Jestem wspólnikiem spółki cywilnej. Czy jednocześnie mogę zarejestrować i pr
    >owadzić jednoosobową działalność gospodarczą (o podobnym profilu) ?

    Tak.

    >Jeżeli tak, to jak się wtedy mają sprawy rozliczeń z urzędami?

    US: Osobny podmiot, osobne rozliczanie, jeden pit5. ZUS -- nie wiem.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-06-19 22:17:35
    Temat: Re: Spółka cywilna i działalność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jun 2002, Artur Dworakowski wrote:

> [...]
    >+ owadzić jednoosobową działalność gospodarczą (o podobnym profilu) ?

    Przeciwwskazań nie widać (poza pewnymi :>).
    W kwestii "czy to wymaga w ogóle drugiej rejestracji w UM" - mam
    wątpliwości, i choć będzie NTG masz większe szanse na fachową
    odpowiedź na *.podatki :)
    Oczywiście transakcje z samym sobą podlegają szczególnemu
    "prześwietlaniu" podatkowemu, no i jeśli będziesz miał
    różne metody opodatkowania to zawsze się wystawiasz na
    zarzut "manipulacji podatkami".

    >+ Jeżeli tak, to jak się wtedy mają sprawy rozliczeń z urzędami?

    ZUS ?
    Społeczny płacisz *raz*, obojętnie czy w którejś DG czy wpisany
    na PIT-5.
    [gdybanie]
    FP chyba też raz, ale doliczasz do kosztów ("gdzieś"), głowy nie dam :(
    Zdrowotne...chyba tyle razy ile razy zarejestrowałeś (AFAIK), pamiętam
    że była dyskusja (na *.podatki) !
    [...koniec gdybania]
    Spróbuj przeszukać:
    http://groups.google.com/groups?as_q=ZUS+cywilna&num
    =100&as_scoring=r&hl=pl&newwindow=1&btnG=Szukaj+z+Go
    ogle&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=&as_usubject=&a
    s_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny
    =2000&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=6&as
    _maxd=19

    Podatki ?
    ...to już prościej :)
    Dochodowy z każdego "źródła" osobno - i na PIT-5 sumujesz.
    VAT w każdym "źródle" osobno.

    Pozdrowienia, Gotfryd