  • Data: 2005-03-31 20:04:27
    Temat: Służebność drogi
    Od: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    STAN FAKTYCZNY:
    jest sobie spory domek wielorodzinny stanowiący trzy odrębne nieruchomości
    (tak stoi w aktach notarialnych choć praktycznie wygląda jak jedna
    nieruchomość). Dojazd, przejście do dwóch pozostałych jest możliwa tylko i
    wyłącznie po mojej nieruchomości (po moim fragmencie chodniko-drogi). Firma
    budująca te budynki niejako wymusiła aby w aktach notarialnych zawarta była
    służebność bezpłatnego przejścia, przejazdu przez moją nieruchomość dla
    wszystkich właścicieli pozostałych dwóch nieruchomości.

    PROBLEM:
    niektórzy właściciele tamtych dwóch nieruchomości delikatnie pisząc
    nadużywają uprzejmości i przejeżdżają z młodzieńczą fantazją (piski opon,
    nadmierna szybkość). Zagraża to mi, mojej rodzinie itd.

    PYTANIE:
    rozumiem, że każdą służebność jak się ustanowiło tak też można ją
    wypowiedzieć (zwłaszcza, że bezpłatna). Czy jeżeli to się ziści to tamtym
    właścicielom (praktycznie pozbawionym jakiegokolwiek dostępu do swoich
    nieruchomości) będzie przysługiwało jakiekolwiek prawo wymuszenie na mnie
    takiej służebności? Nie planuję być kretynem co będzie np. brał myto za
    przejście ale planuję zmusić ich do sfinansowania tzw. "leżącego
    policjanta".

    Pozdrawiam biegłych bardzej i mniej w prawie

    Pozdrawiam
    RS