  • 1. Data: 2003-01-25 18:37:40
    Temat: SN o wykładni.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Może się przydać do "trawienia" różnych niepodzianek
    interpretacyjnych:
    http://www.sn.pl/orzecznictwo/ik6.html

    Oczywiście chodzi mi o uzasadnienie:
    +++
    Interpretacja ta oparta na regułach wykładni systemowej uznaje, że
    zamieszczenie analizowanej normy bezpoœrednio po przepisach odnoszšcych
    się do [...] a przed przepisami dotyczšcymi [...] stanowi istotnš
    wskazówkę [...]
    Truizmem jest twierdzenie, że wykładnia językowa ma pierwszeństwo przed
    innymi rodzajami wykładni.
    Jeżeli natomiast rezultaty wykładni językowej nie pozwalajš na uzyskanie
    jednoznacznoœci interpretowanego zwrotu, budzšc wštpliwoœci
    interpretatora, możliwe staje się uruchomienie procedury interpretacyjnej
    opartej na dyrektywach pozajęzykowych, przy czym w tej sytuacji uwzględnić
    trzeba prymat wykładni systemowej przed funkcjonalnš.
    ---

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-01-25 21:18:37
    Temat: Re: SN o wykładni.
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    tak mi sie przypomnialo przy okazji ,ze zdaje teorie wykladni 6 lutego i
    wypadaloby sie cos pouczyc ;)
    eLaIs

  • 3. Data: 2003-01-27 12:26:53
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "eLaIs" <e...@p...fm> wrote in message news:b0uuus$a8b$1@news.tpi.pl...
    > tak mi sie przypomnialo przy okazji ,ze zdaje teorie wykladni 6 lutego i
    > wypadaloby sie cos pouczyc ;)
    > eLaIs

    A gdzie to jest odrebnym przedmiotem?

    --
    Depi.

  • 4. Data: 2003-01-27 14:17:44
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    > A gdzie to jest odrebnym przedmiotem?

    *jest to jeden z przedmiotow na UJ

  • 5. Data: 2003-01-27 16:56:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "eLaIs" <e...@p...fm> wrote in message news:b13f1t$bag$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > *jest to jeden z przedmiotow na UJ

    Hmmm... My to mielismy jako element innych przedmiotów - na zasadzie
    instrumentarium do poznawania prawa, a nie sztuke sama w sobie. Coz - co
    uniwerek to obyczaj :-)

    Depi.

  • 6. Data: 2003-01-27 19:40:19
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender napisa_(a):
    > Hmmm... My to mielismy jako element innych przedmiotów - na zasadzie
    > instrumentarium do poznawania prawa, a nie sztuke sama w sobie. Coz - co
    > uniwerek to obyczaj :-)

    Na UW jest "Wykładnia sędziowska", po pół roku wychodzisz z
    przekonaniem, że wszystko da się uzasadnić ;)

    KG

  • 7. Data: 2003-01-28 14:10:02
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Marcin Olender napisa_(a):
    >
    > Na UW jest "Wykładnia sędziowska", po pół roku wychodzisz z
    > przekonaniem, że wszystko da się uzasadnić ;)

    A czy nie jest to pewien aksjomat, który niezbędny jest do uprawiania
    zawodu? Ja już szedłem na studia z takim przekonaniem :-DDD

    Depi.