eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozpoczecie dzialanosci gospodarczej i udostepnianie internetu kilka pytan › Rozpoczecie dzialanosci gospodarczej i udostepnianie internetu kilka pytan
    From: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozpoczecie dzialanosci gospodarczej i udostepnianie internetu kilka pytan
    Date: Wed, 3 Nov 2004 19:17:43 +0100

    Witam!

    Jak wyglada sprawa zalozenia DG ktora przynajmniej narazie ma w zasadzie
    tylko udostepniac internet na kolo 10osob. Firma ma byc na mojego ojca
    emeryta (mniejszy ZUS - ale czy na pewno?) i teraz mam takie pytanie a
    wlasciwie ich kilka!
    1. Da sie zrobic tak zebym nie pracujac w tej firmie byl jej pelnomocnikeim
    (zeby poprostu ojciec nie musial sie fatygowac po urzedach?
    2. Jaki rodzaj opodatkowania wybrac? (sirma bedize miala maly dochod i
    koszty w sumie to moze co miesiac narazie bedzie kilkaset zlotych do przodu)
    3. Czy musze zglaszac jak kiedys prowadzenie dzialalnosci telekomunikacyjnej
    w URTiP?
    4. Mieszkanie jest na ojca czy bedzie musial sobie wynajmowac kawalek na
    potrzeby DG?
    5. Gdy bede musial pojechac autem zalatwic cos w sprawie tej firmy (auto
    zarejestrowane prywatnie (osobowe) na mnie i na ojca) to czy bede mugl to
    jakos rozliczyc mysle ze nie bedzie duzo takich wyjazdow 1,2 razy w
    miesiacu:)
    6. Ile trwa przecietnie proces rejestracji firmy (nadanie regonu, NIP'u itp)
    7. Czy musze załozyc konto na firme w banku (jesli tak to czy moze byc Mbank
    firmowy?)
    8. Jaki typ rodzaj dzialalnosci powinienem zglosic (generealnie to narazie
    tylko bylby ten internet ewentualnie jakies uslugi komputerowe:)
    9. Gdzie mozna poczytac jak wyglada prowadzenie takiej firemki? (prowadzenie
    ksiazki przychodow i rozchodow itp)
    10. Czy jako syn bede mogl pomagac ojcu w dzialaniu tej firmy (generalnie to
    ja bede wszystko w niej robil itp tylko czy tak mozna czy tez musialby mnie
    zatrudnic w jakis sposob? Czy moze moge pomagac ojcu nieodplatnie? :)
    11 O czym jeszcze powinienem pamietac?

    Bardzo prosze o pomoc :))) i z gory serdecznie dziekuje
    Pozdrawiam
    Karol
    Karol