    Subject: Re: znów komornik
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 15 Jan 2018 21:20:12 +0100

    W dniu 15-01-18 o 20:41, J.F. pisze:

    > Wiec jesli komornik wynajal firme profesjonalnie trudniaca sie
    > dlugookresowym przechowywaniem pojazdow ... to moze ta firma powinna
    > zaplacic, bezposrednio poszkodowanemu.

    Nie znamy okoliczności sprawy. Parking szczerzony, to nie jest firma, do
    "długotrwałego przechowywania pojazdów" moim zdaniem. Bo pewnie
    należłoby jednak raz na czas ten samochód "odpalić". No ale na pewnonei
    jest to to samo, co przejechanie 2.000 km.

    > Tylko ciekaw jestem czy sad 1 instancji tak uzasadnil, czy uznal, ze tu
    > zgodnie z przepisami nikt nie odpowiada :-)
    >
    > No i ciekaw jestem, gdyby uchylic sie nie dalo, licytacja przyszla, to
    > kto by zwrocil licytowanemu lub wierzycielowi roznice ...

    Ja właśnie sądzę, ze nikt. Ludzie by się zapoznali ze stanem faktycznym
    i to kupowali. Nie zdziwił bym się, gdyby sam dłużnik w ogóle się nie
    zorientował, że samochód był zepsuty i dlatego tak nisko go wylicytowali.

    > A moze nalezalo od razu pozywac obu razem ?
    > Bo chyba nie osobno :-)

    Nie, no dłużnik, to tylko komornika. Co go parkingowy obchodzi.