  • 1. Data: 2007-01-10 19:04:24
    Temat: zmiana wymiaru pracy bez mojej wiedzy
    Od: "c-kasky" <c...@z...net>

    Witam

    Wlasnie wpadly mi w rece raporty miesieczne ZUS RMUA z których wynika , ze
    we wrzesniu 2006 zmieniono mi zatrudnienie z calego etatu na pol i trwa tak
    nadal.
    Czy pracodawca moze zrobic cos takiego bez mojej wiedzy i zgody, co mam
    zrobic w tej sytuacji ??

    Bardzo prosze o jakis komentarz.

    Magda M.

  • 2. Data: 2007-01-10 19:22:06
    Temat: Re: zmiana wymiaru pracy bez mojej wiedzy
    Od: "PayMay" <r...@g...com>

    Dotyczą cię przepisy

    Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio
    do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.

    § 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane, jeżeli
    pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki.

    § 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków
    pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu dokonanego
    wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia
    nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa
    się, że wyraził zgodę na te warunki; pismo pracodawcy wypowiadające warunki
    pracy lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku
    takiego pouczenia, pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć
    oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.

    § 4. Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy lub płacy nie jest
    wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach uzasadnionych
    potrzebami pracodawcy, innej pracy niż określona w umowie o pracę na okres
    nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli nie powoduje to
    obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom pracownika.

    Art. 43. Pracodawca może wypowiedzieć warunki pracy lub płacy pracownikowi,
    o którym mowa w art. 39, jeżeli wypowiedzenie stało się konieczne ze względu
    na:

    1) wprowadzenie nowych zasad wynagradzania dotyczących ogółu pracowników
    zatrudnionych u danego pracodawcy lub tej ich grupy, do której pracownik
    należy,

    2) stwierdzoną orzeczeniem lekarskim utratę zdolności do wykonywania
    dotychczasowej pracy albo niezawinioną przez pracownika utratę uprawnień
    koniecznych do jej wykonywania.

    Jak jeszcze coś to dawaj

  • 3. Data: 2007-01-10 19:24:28
    Od: "PayMay" <r...@g...com>

    A tak w ogóle to Twój pracodawca chciał uniknąć płacenia pełnej składki na
    ZUS dla Ciebie mimo tego, że pracujesz w pełnym wymiarze czasu pracy. Masz
    mniejszą emeryture

  • 4. Data: 2007-01-10 19:44:48
    Od: "c-kasky" <c...@z...net>

    Użytkownik "PayMay" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    >A tak w ogóle to Twój pracodawca chciał uniknąć płacenia pełnej składki na
    >ZUS dla Ciebie mimo tego, że pracujesz w pełnym wymiarze czasu pracy. Masz
    >mniejszą emeryture

    Dzieki za pomoc.
    Moje kolejne pytanie brzmi- czy teraz moze to w jakis sposob wyrownac??

    Jesli nie bedzie chcial wyrownac - mam pisac odwolanie?

  • 5. Data: 2007-01-10 19:51:07
    Od: "PayMay" <r...@g...com>

    Ale dalej nie wiem czy pracujesz na pół etatu czy tylko pracodawca płaci
    połowę składki a Ty nadal jesteś zatrudniona w pełnym wymiarze

  • 6. Data: 2007-01-10 19:55:48
    Od: "c-kasky" <c...@z...net>

    > Ale dalej nie wiem czy pracujesz na pół etatu czy tylko pracodawca płaci
    > połowę składki a Ty nadal jesteś zatrudniona w pełnym wymiarze

    Pracuje nadal w pelnym wymiarze

  • 7. Data: 2007-01-10 19:59:42
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Pracuje nadal w pelnym wymiarze

    Wiec chyba mozesz zgłosic się po nadgodziny :D :D :D :D

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2007-01-10 20:01:46
    Od: "PayMay" <r...@g...com>

    Krzysiu sam się zgłoś :)

  • 9. Data: 2007-01-10 20:13:30
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    >ZUS dla Ciebie mimo tego, że pracujesz w pełnym wymiarze czasu pracy. Masz
    Sory za głupie pytanie ale gdzie pisze że na rmua jest o połowę mniej kasy
    przelane?

    Może to zwykły błąd przy wklepywaniu danych do komputera?

    Pytający pisze tylko o wymiarze czasu wykazanym na rmua a nie że ktoś mu
    płaci mniejsze składki.

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2007-01-10 20:19:17
    Od: "PayMay" <r...@g...com>

    ale masz rację,

    to może być bląd komputera można iść do ZUS najpierw i wszystko wyjaśnić