    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zatajenie spadku
    Date: Tue, 17 Jun 2003 22:33:56 +0200

    | Z moich informacji wynika (odebrałem akt zgonu i faktycznie zmarła w
    | listopadzie 2002, a nas poinformowano o tym w czerwcu 2003), że ciotka
    | namówiła babcię na darowiznę mieszkania tłumacząc jej, że jeśli coś się
    | stanie to dzięki temu nie będą płacić podatku i starowinka uwierzyła. To
    | jest relacja od przyjaciółki-sąsiadki babci.

    Nikomu nie można zabronić rozporządzenia swoim majątkiem. Babcia dokonała
    darowizny. Jeżeli darowizna miała miejsce nie więcej niż bodaj 10 lat przed
    śmiercią, to teraz możecie ewentualnie dochodzić na reszcie rodziny tzw.
    zachowku. To jest połowa tego, co należałoby się gdyby był normalny spadek,
    z tym, że nie jestem mocny w prawie spadkowym, więc nie podejmuję się
    dokładnego wyłuszczania procedury. Sugerują lekturę kodeksu cywilnego albo
    kontakt z adwokatem.

    | Pieniądze z konta (razem z odszkodowaniem z Fundacji Polsko-Niemieckiej
    Pojednanie)
    | zostały pobrane.

    Ważne jest, czy pieniądze zostały pobrane przed czy po śmierci
    spadkodawczyni. Jeśli nie masz jakiś układów, to tego się nie dowiesz,
    dopóki nie staniesz się spadkobiercą w obliczu prawa, czyli nie będziesz
    miał postanowienia sądowego.

    | W tej sytuacji nie ma masy spadkowej i jak sprawdziłem w sądzie nie było
    | przeprowadzonego postępowania (bo i po co skoro już wszystko zagarneli)...

    No to Ty możesz przeprowadzić. Koszt stosunkowo niewielki.

    | Najgorsze w tym jest to, że ciało zostało poddane kremacji, a my nie znamy
    | miejsca pochówku...

    Nie jestem pewien, ale czy przy kremacji nie sypie się tego do urny, którą
    wydaje się rodzinie? Ale nie wiem. Może za dużo filmów się naoglądałem.