  • 1. Data: 2004-07-30 08:55:24
    Temat: zameldowanie czasowe a stałe
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    Witam,
    Coś ostatnio słyszałem że nie ma już w tym kraju obowiązku meldunkowego
    (kiedyś było tak że każdy pobyt powyżej 30 dni trzeba było zgłosić i
    zameldować się czasowo). Czy to może być prawda?
    Czy można być zameldowanym tylko czasowo (bez miejsca stałego pobytu)? Jeśli
    tak to co będzie jeśli chciałbym sobie wyrobić paszport a mam tylko to
    zameldowanie czasowe?

    z góry dzięki za odpowiedzi
    Adam Iganowicz

  • 2. Data: 2004-07-30 09:30:40
    Temat: Re: zameldowanie czasowe a stałe
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

> [...]
    > pobytu)? Jeśli tak to co będzie jeśli chciałbym sobie wyrobić
    > paszport a mam tylko to zameldowanie czasowe?

    Jezleli przebywa sie w tej samej miejscowosci dluzej niz trzy doby trzeba
    zameldowac sie na pobyt staly lub czasowy. Zameldowanie czasowe jest
    ograniczone do 2 miesiecy, pozniej nalezy zameldowac sie na pobyt staly (
    wyjatki to np. edukacja, leczenie sie ).
    Tyle teori.

    W praktyce caly system meldunkowy to jedna wielka biurokratyczna fikcja (
    widac to zwlaszcza na przykladzie naszej stolicy ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 3. Data: 2004-07-30 10:31:47
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    >Zameldowanie czasowe jest
    > ograniczone do 2 miesiecy, pozniej nalezy zameldowac sie na pobyt staly (
    > wyjatki to np. edukacja, leczenie sie ).

    no właśnie, to dlaczego ja od kilku lat melduję się na dwuletni pobyt
    czasowy ciągle go przedłużając i jakoś urzędnicy w gminie nigdy nie
    oponowali? ;)
    AI

  • 4. Data: 2004-07-30 17:17:36
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem> napisał w
    wiadomości news:ced82k$75c$1@62.148.86.188...

    > no właśnie, to dlaczego ja od kilku lat melduję się na dwuletni pobyt
    > czasowy ciągle go przedłużając i jakoś urzędnicy w gminie nigdy nie
    > oponowali? ;)
    > AI

    Mysle, ze powod moze byc podobny do tego, dla ktorego ja sie zameldowalem na
    pobyt czasowy na 3 lata, a nastepnie na 5 lat. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2004-07-30 18:06:22
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem> napisał w
    wiadomości news:ced2ds$hod$1@62.148.86.188...
    > Witam,
    > Coś ostatnio słyszałem że nie ma już w tym kraju obowiązku meldunkowego

    To masz klopoty ze sluchem.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2004-07-30 18:36:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ograniczone do 2 miesiecy, pozniej nalezy zameldowac sie na pobyt staly (
    > wyjatki to np. edukacja, leczenie sie ).

    Nie masz racji. Do dwóch miesięcy możesz się zameldować bez wykazania
    uprawnień do przebywania w danym lokalu. Przykładem najpowszechniejszym, to
    meldowanie studentów na czas studiów w akademikach.

  • 7. Data: 2004-07-31 21:09:21
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

> [...]
    > uprawnień do przebywania w danym lokalu. Przykładem
    > najpowszechniejszym, to meldowanie studentów na czas studiów w

    Przeciez napisalem, ze meldunek czasowy moze byc dluzszy np ze wzgledu na
    edukacje. Wiec o co Ci chodzi ?

    Natomiast jak chcesz zameldowac sie w lokalu, w ktorym nie masz prawa
    przebywac ??

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 8. Data: 2004-08-01 21:24:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przeciez napisalem, ze meldunek czasowy moze byc dluzszy np ze wzgledu na
    > edukacje. Wiec o co Ci chodzi ?

    Ja w ten sposób zrozumiałem Twoje słowa: "Zameldowanie czasowe jest
    ograniczone do 2 miesięcy, później należy zameldować się na pobyt stały".
    Czy możesz mi ewentualnie zasugerować inną ich interpretację?

    > Natomiast jak chcesz zameldowac sie w lokalu, w ktorym nie masz prawa
    > przebywac ??

    Do dwóch miesięcy? Normalnie. Idziesz i zgłaszasz. Do dwóch miesięcy nikt
    niczego nie sprawdza w praktyce.

  • 9. Data: 2004-08-02 08:29:29
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

    > Ja w ten sposób zrozumiałem Twoje słowa: "Zameldowanie czasowe jest
    > ograniczone do 2 miesięcy, później należy zameldować się na pobyt
    > stały". Czy możesz mi ewentualnie zasugerować inną ich interpretację?

    Pominales : "wyjatki to np. edukacja, leczenie sie ", co jest rownoznaczne z
    Twoim "meldowanie studentów na czas studiów w akademikach".

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 10. Data: 2004-08-02 21:09:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    No to nie są żadne wyjątki. Pies z kulawą nogą w meldunkowym nie zapyta Cię,
    z jakiego powodu postanowiłeś się akurat zameldować ma 4 miesiące i 12 dni.
    To nie jest ich sprawa. To co wymieniłeś, to porostu kilka - pewnie prostu
    spotykanych - powodów.