  • Data: 2010-06-10 10:50:12
    Temat: Re: wyłączność?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10-06-2010 11:23, Kwiaty OLA pisze:
    > Witam,
    >
    > Interesuje mnie kwestia 'wyłączności' w handlu.
    > Czy istnienie firmy sprzedającej dajmy na to lodówki, określającej się
    > jako 'wyłączny (czy też generalny) przedstawiciel' np. Bosha
    > 'z automatu' uniemożliwia mi handlowanie tymi samymi lodówkami,
    > które sprowadzałbym z własnego, niezależnego źródła?
    > Będę wdzięczny za pomoc :)

    Nie. Zakładając, że ta "wyłączność" jest prawdą to oznacza to zazwyczaj
    tyle, że jakaś firma podpisała z producentem umowę, że na jakimś
    obszarze (Polska) jedynie ona będzie mogła brać od producenta towar i go
    sprzedawać.

    Jak załatwisz sobie towar z innego źródełka niż producent, który pewnie
    nie będzie chciał Ci tego sprzedać z uwagi na ową wyłączność obiecaną
    innej firmie, to możesz jak najbardziej sobie tym handlować. Jest
    swoboda działalności gospodarczej, której akurat w tym wypadku kwestie
    umów między producentem a wyłącznym przedstawicielem nie ograniczają.

    --
    .B:artek.