  • 1. Data: 2004-11-16 18:26:42
    Temat: wykorzystywanie materiałów z www bez zezwolenia...
    Od: "Mike" <m...@m...patrz.w.sigu>

    Witam
    Mam swoją stronę www o tematyce rowerowe, gdzie umieszczam m.in relacje z
    wyścigów i podobnych imprez. Dziś wpadł mi w ręce egzemplarz pewnego pisma
    rowerowego, gdzie była relacja z pewnej imprezy. na początku kilka linijek
    wstępu, a potem 3/4 artykułu to moja relacja prawie na czysto skopiowana z
    mej strony www. Jest wprawdzie napisane, że ja to relacjonuje, ale nikt ani
    się ze mną w tej sprawie nie kontaktował, a o artykule dowiedziałem się od
    kolegów.
    Czy jest to naruszenie prawa ( a jeżeli tak to proszę o konkretny paragraf)
    i czy mogę z tego tytułu ubiegać się o zadość uczynienie. szczerze mówiąc
    czuję się trochę oszukany, żeby nie napisać wykorzystany.

    --
    pozdrawiam
    Mike

  • 2. Data: 2004-11-17 11:04:18
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Mike" <m...@m...patrz.w.sigu> napisał w wiadomości
> [...]
    > i czy mogę z tego tytułu ubiegać się o zadość uczynienie. szczerze mówiąc
    > czuję się trochę oszukany, żeby nie napisać wykorzystany.

    Słusznie się czujesz. Akurat w dziesiejszej Rzczpospolitej, na żółtych
    stronach, jest artykuł o naruszeniach praw autorskich traktujący m.in o
    róznicach pomiędzy odwoływaniem się do czyichś artyukułów a wykorzystywaniem
    ich w całości.