    From: "mohawk" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop po roku pracy a wypowiedzenie
    Date: Thu, 20 Jun 2002 21:09:15 +0200

    Witam
    Nie zgodze sie z Wami jesli chodzi o urlop. NIe należy Ci sie za 1 rok pracy
    urlop, co prawda po przepracowaniu 6 mies. należy Ci sie 9 dni w Twoim
    przypadku ale to jest na konto następnego roku. Ja tez myslałam ze to
    wygląda tak jak pisze Monika aż do momentu przeczytania wyjasnienia w
    Gazecie prawnej. Moge Ci podac nr ale w przyszłym tygodniu bo teraz siedze
    na zwolnieniu do piątku
    Wiec podam Ci na przykładzie. Rozpoczołes prace 1 stycznia 2001 roku, to od
    1 lipca 2001nalezy ci sie 9 dnia ale nie musisz ich wybierac, ale mozesz.
    Ale od 1 stycznia 2002 roku będzie Ci sie należało tylko 9 dni, bo 9
    wykorzystałes w 2001 roku. Kodeks pracy mówi ze urlop należy sie po
    przepracowaniu 1 roku, a od niedawna wprowadzono,ż pracownik moze
    wykorzystać wczesniej połowe wymiaru. Więc za 2001 nie należy Ci sie
    urlop.Jesli wziołęś w 2001 roku jakąs czesc urlopu to jest akonto 2002 roku.
    Więc dopiero w 2003 będziesz miał cały urlop.
    Jeszcze jedno jesli jestes po studiach to należy sie 20 dni uropu
    Pozdrawiam zona Artura Joanna