  • 1. Data: 2007-03-13 10:40:38
    Temat: umowa o prace na czas okreslony - czy moze byc bez mozliwosci wypowiedzenia ?
    Od: "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl>

    Witam,
    czy umowa o pracę (na czas określony)
    może mieć klauzulę, że nie ma okresu wypowiedzenia ?
    (czyli trzeba przepracowac okres na ktory sie zadeklarowalo...)

    M.

  • 2. Data: 2007-03-13 12:32:19
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 13 Mar 2007 11:40:38 +0100, Karol napisał(a):

    > czy umowa o pracę (na czas określony) może mieć klauzulę, że nie ma
    > okresu wypowiedzenia ? (czyli trzeba przepracowac okres na ktory sie
    > zadeklarowalo...)

    Może być. Przy czym na wszelki wypadek zachęcałbym do określenia tego
    wprost, tj. "strony ustalają, iż umowa nie podlega wypowiedzeniu".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    FAJNY ==> http://olgierd.bblog.pl/wpis,konkurs;literacki;;-,31

  • 3. Data: 2007-03-14 08:09:45
    Od: "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl>

    > Może być. Przy czym na wszelki wypadek zachęcałbym do określenia tego
    > wprost, tj. "strony ustalają, iż umowa nie podlega wypowiedzeniu".

    Ale czy dotyczy to także umowy na okres próbny (na 3 m-ce) ?
    Czy też umowa na okres próbny ma okres wypowiedzenia "z urzędu"
    (określony w Kodeksie Pracy) i nie można tego zmienić.

    K.

  • 4. Data: 2007-03-14 08:38:55
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:et8ar8$58d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale czy dotyczy to także umowy na okres próbny (na 3 m-ce) ?
    > Czy też umowa na okres próbny ma okres wypowiedzenia "z urzędu"
    > (określony w Kodeksie Pracy) i nie można tego zmienić.

    Nie ma czegos takiego jak umowa na okres próbny. Po prostu okres próbny
    zwykło się ząłatwiać za pomocą umowy na czas określony w typowych
    przypadkach 3 miesiace. Ale wcale ttak byc nie musi. Moze byc dłużej, krócej
    albo wcale moze nie byc tzw "umowy próbnej". Natomiast co do wypowiadania to
    najlepiej w umowie na czas okreslony wpisac sposoby jej rozwiązania (okresy
    wypowiedzenia etc). Brak mozliwosci wypowiedzenia to jest raczej bicz na
    pracodawce niz na pracownika (co za problem tak ze 2 miesiące sobie
    pochorowac)

    A.

  • 5. Data: 2007-03-14 09:27:03
    Od: "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl>

    Dzieki za odpowiedz.

> [...]
    > wypowiedzenia etc). Brak mozliwosci wypowiedzenia to jest raczej bicz na
    > pracodawce niz na pracownika (co za problem tak ze 2 miesiące sobie

    Ale jak nalezy interpretowac sytuacje gdy nie jest explicite
    powiedziane cokolwiek na temat okresu wypowiedzenia.
    Czy stosuje sie okresy kodeksowe, czy tez oznacza to,
    ze taka umowa nie ma mozliwosci wypwiedzenia...?

    M.

  • 6. Data: 2007-03-14 10:04:58
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 09:38:55 +0100, Arek Margraf napisał(a):

    > Nie ma czegos takiego jak umowa na okres próbny. Po prostu okres próbny
    > zwykło się ząłatwiać za pomocą umowy na czas określony w typowych
    > przypadkach 3 miesiace.

    Bardzo ciekawa koncepcja. Szkoda, że autorzy kodeksu pracy się z nią nie
    zapoznali.

  • 7. Data: 2007-03-14 11:16:54
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.03.14.10.04.57@olgierdrudak.com...

    > Bardzo ciekawa koncepcja. Szkoda, że autorzy kodeksu pracy się z nią nie
    > zapoznali.

    A możesz rozwinąć ? Czym tzw umowa próbna rózni się od umowy na czas
    okreslony. Też chetnie się dowiem co takiego autorzy kodeksu napisali na ten
    temat.

    A.

  • 8. Data: 2007-03-14 11:48:16
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 12:16:54 +0100, Arek Margraf napisał(a):

    > A możesz rozwinąć ? Czym tzw umowa próbna rózni się od umowy na czas
    > okreslony. Też chetnie się dowiem co takiego autorzy kodeksu napisali na
    > ten temat.

    Zachęcam do lektury: art. 25 par. 2, art. 30 par. 2, art. 32 par. 1 pkt
    1, art. 34, art. 50 par. 1, art. 177 par. 2.
    Wszystko w kp, wszystko mówi właśnie o umowie o pracę na okres próbny.
    Różni się dokładnie tak samo jak inne rzeczy, które się od siebie różnią
    - to są całkowicie różne umowy, o różnym charakterze, skutku itd.

  • 9. Data: 2007-03-14 22:26:52
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > Różni się dokładnie tak samo jak inne rzeczy, które się od siebie różnią
    > - to są całkowicie różne umowy, o różnym charakterze, skutku itd.

    No właśnie...a mojej koleżance na świadectwie pracy napisali, że umowa
    wygasła (na okres próbny 3 m-ce, umowy nie przedłużyli).

    --
    animka