  • 1. Data: 2002-03-02 11:56:39
    Temat: termin wypłaty pensji
    Od: b...@m...pl (Barman)

    Witaj pl-soc-prawo!

    Mam pytanie. Jaki jest termin wypłaty wynagrodzenia za pracę przez
    pracodawcę za poprzedni miesiąc? Czy jakaś ustawa to reguluje? W
    umowie o pracę nie mam na ten temat ani słowa a jest już 2 Marca a
    wypłaty nie ma. Szef twierdzi, że teraz nie ma pieniędzy i nie może
    nam wypłacić pensji. Jak to jest?

    --
    Pozdrowienia,
    Barman mailto:b...@m...pl

  • 2. Data: 2002-03-02 12:17:24
    Temat: Re: termin wypłaty pensji
    Od: e...@p...onet.pl (Marek Janczur)

    Cześć,
    art. 94 pkt 5 kp.
    Art. 85 - 86 - 90 kp - ochrona wynagrodzenia za pracę.
    Równie dobrze szef może się tumaczyć, że boli go głowa. To jego ból, nie
    pracownika.
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

    --

    Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 3. Data: 2002-03-02 12:30:32
    Od: b...@m...pl (Barman)

    Witaj Marek,

    W Twoim liście datowanym 2 marca 2002 (13:17:24) można przeczytać:

> [...]
    > Art. 85 - 86 - 90 kp - ochrona wynagrodzenia za pracę.
    > Równie dobrze szef może się tumaczyć, że boli go głowa. To jego ból, nie

    Serdecznie dziękuję za tak szybką i konkretną odpowiedź :)

    --
    Pozdrowienia,
    Barman mailto:b...@m...pl

  • 4. Data: 2002-03-03 08:50:41
    Od: "Krzysztof W. z Warszawy - Polska" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Barman" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowie o pracę nie mam na ten temat ani słowa a jest już 2 Marca a
    > wypłaty nie ma. Szef twierdzi, że teraz nie ma pieniędzy i nie może

    Przecież Art.86 Kodeksu Pracy !!!!!!! i sprawa jasna!!

    Krzysztof - Warszawa
    k...@p...onet.pl lub k...@i...net.pl
    http://krw1618.republika.pl

  • 5. Data: 2002-03-03 11:41:36
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 3 Mar 2002, Krzysztof W. z Warszawy - Polska wrote:

    > Przecież Art.86 Kodeksu Pracy !!!!!!! i sprawa jasna!!

    Nie taka znowu jasna, ten art. zawiera same ogólniki i odsyła do
    zakładowego regulaminu pracy - więc tam przedpisca musi zajrzeć.

    Lepiej podałbyś art. 282 ust. 1 pkt 1, ale on reguluje tylko
    odpowiedzialność karną pracodawcy, który _umyślnie_ nie wypłaca
    wynagrodzenia. Natomiast najczęściej jest tak że po prostu brak na to
    bieżących środków i przestępstwa nie ma. Pozostaje dochodzenie
    roszczeń na drodze cywilnoprawnej, nie wyłączając wniosku o upadłość
    (jeśli tak stan utrzymuje się dłużej).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)